300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

مقالات

با عدسی تدریجی یا پروگرسیو دیگر نیاز به تغییر عینک ندارید !

عدسی تدریجی یا پروگرسیو

آیا در دیدن اجسام در فواصل دور و نزدیک مشکل دارید؟ داشتن لنزهای چند کانونی در عینک مانند عدسی پروگرسیو می تواند دید واضحی را برای هر دو فواصل فراهم کند. در عینک های معمولی، اگر شخص دارای مشکل بینایی در فواصل مختلف باشد، باید چندین عینک داشته باشد یا از عینک های ترکیبی مثل عینک خواندن و عینک دوربین استفاده کند. اما با لنزهای پروگرسیو یا تدریجی، این نیاز به تغییر عینک برطرف می‌شود.

عدسی پروگرسیو یا تدریجی در صنعت اپتیک انقلابی بزرگ است و برای افرادی که همزمان دچار مشکل دوربینی و نزدیک‌بینی هستند، بسیار محبوب است. این عدسی‌ها، از دید دور تا نزدیک، به تدریج تغییر می‌کنند، به طوری که در هر نقطه از سطح آن ها، دید منحصربه‌فردی ایجاد می‌شود. بنابراین، با چرخش چشمان، فاصله اشیاء و دید فرد تغییر می‌کند. تکنولوژی این عدسی‌ها به طور مداوم پیشرفت می‌کند و شرکت‌های مختلف نام خود را بر روی آن ها می‌آورند و حتی هر سال، نام جدیدی به آن ها افزوده می‌شود.

اما قبل از پرداختن به مشخصات لنزهای پروگرسیو، مهم است که بدانیم لنزهای پروگرسیو چیست. علاوه بر این، به سایر انواع لنزهای ارائه شده برای افراد بالای چهل سال پرداخته ایم.

لنزهای پروگرسیو چیست؟

عدسی پروگرسیو

عدسی پروگرسیو (عدسی تدریجی) در عینک، شبیه به هر لنز تجویزی دیگری که ممکن است در عینک‌های شما وجود داشته باشد، به نظر می‌رسند. این لنزها از نظر ظاهری مشابه لنزهای تک‌بینی یا تک‌منظوره هستند، اما از نظر عملکرد، توانایی تصحیح بینایی در فواصل مختلف را دارند. اما، لنزهای پروگرسیو دارای چندین توان یا نسخه تجویزی مختلف هستند. به عبارت دیگر، هر لنز پروگرسیو قادر است تا در فواصل مختلف، مانند نزدیکی و دوری، بینایی را تصحیح کند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تغییر عینک، در همه فواصل با دید واضحی روبرو شوند.

اگر برای دیدن واضح در فواصل مختلف به نسخه های چشمی جداگانه نیاز دارید، عدسی های پروگرسیو یا تدریجی به احتمال زیاد می توانند همه آن ها را در یک عینک در خود جای دهند. آن ها شما را قادر می سازند تا کارهایی را که نیاز به دید نزدیک، دید متوسط و دید از راه دور دارند بدون تعویض فریم یا برداشتن عینک انجام دهید.

لنزهای پروگرسیو تحت چندین نام شناخته می‌شوند. ممکن است بشنوید که از آن ها به عنوان دو کانونی بدون خط، سه کانونی یا چند کانونی یا حتی به عنوان وریفوکال یاد شود. برخی افراد آن‌ها را “PAL” نام‌گذاری می‌کنند.

مطالعه بیشتر: انواع عدسی های طبی: بهترین لنز برای شما کدام است؟

عدسی پروگرسیو چگونه کار می کنند؟

عدسی تدریجی
عدسی تدریجی دارای مناطقی هستند که برای دید نزدیک، متوسط و دور طراحی شده اند. این مناطق با یکدیگر ترکیب می شوند، تغییرات توان در این لنزها به طور نرم و مداوم اتفاق می‌افتد، بدون ایجاد شکاف یا تغییرات ناگهانی که ممکن است برای فرد تجربه ناخوشایندی داشته باشد.

بخش بالایی از عدسی پروگرسیو یا تدریجی، برای دیدن اشیاء و فعالیت‌هایی که در فواصل دوری واقع شده‌اند، مانند دیدن چیزهای دورتر از شما، مورد استفاده قرار می‌گیرد و به شما کمک می‌کند تا این اشیاء را به صورت واضحتر ببینید. بخش میانی از لنز برای دید در فاصله میانی طراحی شده است، به عنوان مثال زمانی که به صفحه کامپیوترتان نگاه می‌کنید. قسمتی از لنز که در پایین ترین بخش قرار دارد به عنوان ناحیه دید نزدیک شناخته می‌شود.

این ناحیه از لنز برای انجام فعالیت‌هایی که نیاز به دید واضح در فواصل نزدیک دارند، مانند خواندن یا دوخت و دوز استفاده می‌شود. از طریق این قسمت از لنز، این فعالیت‌ها برای فرد آسانتر و راحت‌تر قابل انجام هستند.

تفاوت لنزهای Progressives و لنزهای Single-Vision

اگرچه یکسان به نظر می رسند، اما عدسی پروگرسیو چندین نقطه قوت نسخه را در یک لنز ارائه می دهند، در حالی که لنزهای تک دید تنها یک قدرت تجویزی دارند. اگر قبلاً از لنزهای تک دید استفاده می کردید و فکر می‌کنید ممکن است به لنزهای پیشرونده نیز نیاز داشته باشید، نگران نباشید عدسی های پروگرسیو شما می‌توانند نسخه فعلی تک‌دید شما را ترکیب کنند، بنابراین اجسام در هر فاصله کاملاً شفاف هستند.

تفاوت لنزهای Progressives و لنزهای Bifocals و Trifocals

عدسی های پروگرسیو، عدسی دو کانونی و سه کانونی همه این ها جزو انواع لنزهای چند کانونی هستند. لنزهای بیفوکال و تریفوکال، مناطق مختلف خود را با خطوط قابل مشاهده تقسیم می‌کنند و توان‌های مختلف را به صورت مجزا در هر قسمت نشان می‌دهند و توانایی انتقال نرم و پیوسته از یک توان به توان دیگر را ندارند.

وقتی به یک عدسی بیفوکال نگاه می‌کنید، یک ناحیه مشخص برای دیدن اشیاء نزدیک را می‌توانید مشاهده کنید. این ناحیه معمولاً یک قسمت نیم‌ماهی شکل است و در پایین لنز قرار دارد. این ناحیه به شما امکان می‌دهد که به وضوح اشیاء نزدیک را ببینید بدون نیاز به جابجایی عینک یا تنظیم مجدد آن ها.

تفاوت لنزهای Progressives و لنزهای Bifocals و Trifocals
به همین ترتیب، می‌توانید به سه ناحیه مشخص شده برای دید نزدیک، متوسط و دور در یک لنز سه کانونی اشاره کنید.

عدسی های تدریجی یا پروگرسیو
عدسی های تدریجی یا پروگرسیو، برخلاف لنزهای دو کانونی یا سه کانونی، خطوط جداگانه بر روی سطح لنز ندارند. این به این معناست که هنگام استفاده از این لنزها، انتقال از یک قسمت به قسمت دیگر از داخل لنز به صورت ناپدید و ناهویدا است، که به کاربر اجازه می‌دهد بدون تغییر لنز، به وضوح از فاصله‌های مختلف دیدن را تجربه کند. آن ها به صورت متداول از یک طیف گسترده‌تری از توانایی‌های بینایی بهره‌مندند، که این امر به افزایش راحتی و عملکرد کاربر در مواجهه با مختلف فواصل بینایی کمک می‌کند.

چه کسانی باید از عدسی پروگرسیو استفاده کنند؟

عدسی تدریجی یا همان عدسی پروگرسیو می‌توانند چندین مشکل بینایی را برطرف کنند، اما معمولاً برای اصلاح اثرات پیرچشمی استفاده می‌شوند. پیرچشمی یک بیماری چشمی مرتبط با افزایش سن است که در اثر ضخیم شدن عدسی چشم و ضعیف شدن عضلات اطراف آن ایجاد می شود.

علائم پیرچشمی معمولاً در حدود ۴۰ سالگی ظاهر می شود و بیش از نیمی از جمعیت آن را تجربه می کنند. افزایش محبوبیت لنزهای پروگرسیو بدون شک قابل توجیه است. با این حال، استفاده از عدسی پروگرسیو لزوماً نشانه ای از سن شما نیست. آن ها برای کودکانی که مشکلات عضله چشم و/یا تمرکز چشم دارند مفید هستند.

عدسی پروگرسیو: مزایا و معایب

اگر قصد دارید از عدسی پروگرسیو استفاده کنید، باید پیش از تصمیم‌گیری، اطلاعات کاملی را در مورد لنزهای پروگرسیو جمع‌آوری کنید تا بتوانید تصمیمی مطمئن‌تر بگیرید.

مزایای لنز پروگرسیو

مزایای لنز پروگرسیو
لنزهای پروگرسیو می توانند از طرق مختلف به چشم شما کمک کنند.

۱. برای تمام فعالیت های خود فقط به یک عینک نیاز دارید:

استفاده از پروگرسیو به این معناست که عینک طبی خود را با عینک مطالعه، عینک کامپیوتر یا هر چیز دیگری عوض نکنید و فراموش نخواهید کرد که آخرین بار آن را کجا گذاشته اید. (دیگر نیازی به برداشتن عینک از راه دور برای خواندن نیست! و کمتر احتمال دارد که فریم های خود را از دست بدهید.) هر نسخه ای که برای دید نزدیک، متوسط یا از راه دور نیاز دارید دقیقاً در آن ساخته شده است.

بنابراین، شما می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید. مانند خواندن کتاب سفر، مرور مقاصد در کامپیوتر، و حتی رانندگی و خواندن نشانه‌های جاده همه اینها با استفاده از یک جفت عینک پروگرسیو انجام می شود. در واقع، با این عینک‌ها نیازی به تعویض عینک‌های مختلف برای هر کار ندارید، زیرا تمام نیازهای دیداری شما در یک جفت عینک ترکیب شده‌اند.

۲. پروگرسیوها، پرش مخرب بین قدرت لنز ندارند.

هنگامی که از دو کانونی یا سه کانونی استفاده می کنید، جابجایی بین قدرت های مختلف روی لنز می تواند باعث “پرش تصویر” شود، یا این تصور که هر چیزی که به آن نگاه می کنید به طور ناگهانی جابجا شده است. پرش هایی مانند این می تواند تحریک کننده یا بدتر باشد. در موارد شدید، می تواند منجر به حالت تهوع شود.

با پروگرسیوها، قدرت‌های مختلف به‌طور یکپارچه و بدون خطوط با هم ترکیب می‌شوند، که به این معنی است که هنگام تغییر از یک قدرت نسخه‌ای به نسخه دیگر، هیچ جهشی وجود ندارد.

۳. پروگرسیوها می توانند برای وضعیت بدن شما بهتر باشند و حتی به پیشگیری از سندرم بینایی رایانه کمک کنند.

در مقایسه با دو کانونی، عدسی پروگرسیو برای گردن و قرارگیری بدن شما آسان‌تر باشند. کاربران دو کانونی اغلب مجبور به خم کردن یا حرکت دادن سرشان هستند. زیرا بین میدان‌های دید بالا و پایین لنزهایشان جابجا می‌شوند و سعی می‌کنند منطقه‌ای ایده‌آل برای دیدن یک شی را پیدا کنند.

عینک‌های دوکانونی دید دور و نزدیک را متمرکز کرده‌اند و برای دید میانی، مانند مشاهده اشیاء در فواصل متوسط، چالش بزرگی ایجاد می‌کنند. بنابراین، نگاه کردن به صفحه کامپیوتر برای مدت زمان طولانی می تواند بسیار دشوار باشد و اثرات سندرم بینایی کامپیوتر را تشدید کند. (دو کانونی ها برای فاصله بین شما و لپ تاپی که روی میز شما قرار دارد به طور ایده آل مجهز نیستند.)

عدسی پروگرسیو ممکن است به حل این مشکلات کمک کنند. آن‌ها دارای یک منطقه مشخص در وسط برای دید میانی هستند که با بخش بالا و پایین لنز ترکیب می‌شود تا تغییر بین مناطق آسان‌تر باشد.

مطالعه بیشتر: راهنمای عدسی بلوکنترل و بلوکات | کاربردها، تفاوت و برندهای برتر

۴. استفاده از لنز پروگرسیو باعث ایجاد توجه ناخودآگاه به سن یا نوع عینک شما نمی‌شود.

Progressive ها دقیقاً شبیه عینک های طبی معمولی با لنزهای شفاف هستند و درست مانند هر نسخه چشمی، می توانید فریم هایی را انتخاب کنید که با سبک شخصی شما مطابقت دارند. در تست آنلاین عینک ما شرکت کنید تا ببینید کدام سبک قاب عینک مورد علاقه شماست.

۵. لنزهای پروگرسیو با لنزهای تماسی سازگاری خوبی دارند.

لنزهای پروگرسیو و لنزهای تماسی (کانتکت لنز) با یکدیگر سازگاری خوبی دارند. افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، می‌توانند به خوبی عدسی تدریجی یا پروگرسیو را نیز استفاده کنند، بدون مشکلات یا تداخل‌های چشمی بیشتر.

معایب لنزهای پروگرسیو

معایب لنزهای پروگرسیو
خوشبختانه، معایب مرتبط با لنزهای پروگرسیو تا حد زیادی جزئی و موقتی هستند که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

۱. عادت کردن با دید از طریق عدسی پروگرسیو ممکن است زمان بر باشد

عادت کردن به استفاده از عدسی تدریجی یا پروگرسیو به‌طور اصولی به زمان و تمرین نیاز دارد. در ابتدا ممکن است نیاز به تطبیق با عینک‌های پروگرسیو داشته باشید و باید به خودتان زمان بدهید تا به آن ها عادت کنید و اثرات جانبی مختصر ابتدایی را کاهش دهید. در واقع، به مرور زمان، با تمرین بیشتر، شما قادر خواهید بود بهتر از لنزهای پروگرسیو استفاده کنید و به راحتی در فواصل مختلف دید را تجربه کنید. تنظیم این مناطق می تواند یک یا دو هفته طول بکشد و در برخی موارد ممکن است باعث سرگیجه یا حالت تهوع شود.

۲. قیمت لنزهای پروگرسیو کمی بیشتر از سایر لنزهای چند کانونی است.

در مقایسه با دو کانونی و سه کانونی، پروگرسیوها ممکن است گران قیمت به نظر برسند. اما با توجه به طراحی راحت و کارآمد آن ها و این واقعیت که آن ها دید را در فواصل بسیار زیاد تصحیح می کنند، اکثر استفاده کنندگان معتقدند که این قیمت ارزش آن را دارند.

نکاتی برای استفاده از لنزهای پروگرسیو

  • وقتی از لنز پروگرسیو استفاده می‌کنید، بهتر است سر خود را همراه با حرکت چشم‌هایتان هدایت کنید تا از تعادل و استقرار بهتری در دید برخوردار شوید
  • هنگام راه رفتن، سعی کنید به جای اینکه به زمین یا پاهای خود نگاه کنید، مستقیم به جلو نگاه کنید. از آنجایی که قسمت پایینی لنزهای شما معمولاً برای کارهای نزدیک طراحی شده است، نگاه کردن به پاهای شما می تواند باعث بزرگنمایی بیش از حد دید شما شود.
  • لنز پروگرسیو خود را تا جایی که می توانید استفاده کرده تا به آن ها عادت کنید. اما در عین حال، خودتان را برای هرگونه انحراف بصری یا عدم راحتی که ممکن است در حین استفاده از آن ها تجربه کنید، آماده کنید و به آرامی برای مدت‌ زمان بیشتری جهت استفاده از آن ها پیش بروید. هرگز به استفاده از عینکی که باعث ناراحتی مداوم شما می شود ادامه ندهید!
  • افرادی که دارای مشکل آستیگماتیسم در بازه ۳۰ تا ۶۰ درجه و ۱۲۰ تا ۱۸۰ درجه هستند، باید این نکته را بدانند که استفاده از این عدسی‌ها برای آن ها ممکن است به طور طبیعی و دیرتر از مشکلات دیگری که ممکن است با عدسی‌های دیگر روبه‌رو شوند، عادی شود.
  • اگر درجه چشم چپ و راست متفاوت باشد، استفاده از این عدسی‌ها ممکن است دشوار باشد و با افزایش اختلاف درجه چشم راست و چپ، احتمال دوچار دوبینی نیز بیشتر خواهد شد.
  • اگر دارای آستیگماتیسم بالایی هستید، حتماً برای انتخاب یک عدسی تدریجی با پزشک خود مشورت نمایید.

بهترین مارک عدسی تدریجی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در خرید عدسی‌های تدریجی به شما کمک می‌کند، انتخاب برندهای معتبر تولید کننده آنهاست. برند شناخته‌شده در بازار ایران زایس است که در ادامه به ویژگی آن پرداخته ایم.

عدسی تدریجی زایس (ZEISS)

عدسی‌های تدریجی عینک زایس در بیش از ۵۰ نمونه متفاوت در بازار ایران عرضه شده‌اند که برای انتخاب آنها فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته شده است. میزان فشردگی این عدسی‌ها از ۱.۵۰ تا ۱.۷۴ متغیر است و تأثیر آنها بر دید فرد و همچنین وضعیت آستیگمات چشم متفاوت است. پوشش‌های مختلفی مانند پوشش عینک پلاریزه و فتوکرومیک در حالت های لوتوتک و بلوکنترل در آن ها استفاده شده و سبک‌های متفاوتی برای ساخت بر اساس کریدور و ارتفاع دید دور و نزدیک در طراحی آن ها در نظر گرفته شده است.

مطالعه بیشتر: بررسی فواید عینک فتوکرومیک برای سلامت چشم

قیمت عدسی‌های تدریجی

خرید عدسی‌های تدریجی بدون شک، یکی از اصلی‌ترین ملاحظات است که معمولاً در انتخاب عینک طبی مدنظر قرار می‌گیرد. این نوع عدسی‌ها، به‌صورت وارداتی و توسط شرکت‌های معتبر و مشهور در سراسر ایران عرضه می‌شوند. بنابراین، تغییرات نرخ ارز و شرایط وارداتی می‌توانند قیمت این محصولات را تحت تأثیر قرار دهند.

اگرچه ما در آرمانی ویژن تمام تلاش خود را می‌کنیم تا قیمت عدسی‌های تدریجی را به‌طور کامل و دقیق در وب‌سایت خود نمایش دهیم، اما توصیه می‌شود با ما تماس بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کرده و اطلاعات دقیقی از قیمت‌های عدسی‌ها را دریافت نمایید.

خرید اینترنتی عدسی تدریجی

در انتخاب عدسی، حتماً دقت کافی را به خرید خود اختصاص دهید و سعی کنید عدسی مناسب برای چشم‌هایتان را انتخاب کنید؛ زیرا کوچکترین اشتباه ممکن است به چشم شما آسیب جدی وارد کند. حضور دائمی عینک در محیط‌های مختلف از جمله محل کار، خانه و فضاهای بیرونی می‌تواند به این فرآیند کمک کند. حتماً در نظر داشته باشید که اگر قبلاً از عینک دیگری استفاده می‌کرده‌اید، نباید همزمان از آن استفاده کنید تا مشکلی ایجاد نشود. در حالتی که هنوز به عدسی جدید عادت نکرده‌اید، بهتر است در هنگام رانندگی از آن استفاده نکنید زیرا ممکن است برای شما خطرناک باشد.

و در آخر…

همیشه دستورالعمل‌ها و نصایح چشم‌پزشک خود را رعایت کنید. اگر مشکلی در سازگاری با لنزهای پروگرسیو دارید، به آن‌ها اطلاع دهید؛ آن ها قادر خواهند بود نسخه شما را تنظیم کنند، سازگاری عینک‌های شما را ارزیابی و به شما راهنمایی بیشتری بدهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات متنوع، به فروشگاه آرمانی ویژن، یکی از برترین مراکز فروش عینک طبی، عینک آفتابی، لنز طبی، انواع عدسی و… مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
    سبد خرید فروشگاه
    برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...
    فروشگاه
    0 مورد سبد خرید