300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

مقالات

بررسی فواید عینک فتوکرومیک برای سلامت چشم

بررسی فواید عینک فتوکرومیک

عینک فتوکرومیک (Photochromic Lenses)، وقتی در معرض نور ماوراء بنفش (UV) قرار می‌گیرند، به‌طور یکپارچه از شفاف به تیره تغییر می‌کنند. این ویژگی نوآورانه به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با شرایط نوری متغیر سازگار شوند و وضوح دید بهینه و محافظت از چشم را در محیط‌های مختلف فراهم می‌کنند. لنزهای فتوکرومیک در دهه ۱۹۶۰ ساخته شدند، از زمان توسعه آن ها، لنزهای فتوکرومیک با پیشرفت‌های قابل توجهی روبرو شده‌اند که به بهبود کارایی و عملکرد آن ها کمک کرده است.

با استفاده از خواص فتوکرومیک مواد تخصصی مانند هالیدهای نقره یا ترکیبات آلی، این لنزها در پاسخ به تابش اشعه ماوراء بنفش تیره می شوند و با کاهش قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به حالت شفاف خود باز می گردند. این توانایی پویا، عینک‌های فتوکرومیک را برای فعالیت‌های خارج از منزل، رانندگی و استفاده روزمره ایده‌آل می‌کند و نیاز به چندین جفت عینک یا تغییر مکرر لنز را از بین می‌برد. علاوه بر این، آن ها محافظت در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش را ارائه می دهند و خطر فشار چشم، خستگی و آسیب طولانی مدت را کاهش می دهند.

در این مقدمه، نحوه تغییر و عملکرد عینک فتوکرومیک و مزایای آن در افزایش راحتی بصری و سلامت چشم را بررسی خواهیم کرد.

لنزهای فتوکرومیک چیست؟

لنزهای فتوکرومیک چیست

در عینک فتوکرومیک لنزهای فتوکرومیک به کار می روند. این لنزها عدسی هایی هستند که در داخل خانه شفاف می مانند، اما وقتی در معرض نور فرابنفش خورشید قرار می گیرند تیره می شوند. در اصل، آن ها مزایای عینک و عینک آفتابی را در یک فریم ارائه می کنند. اولین لنزهای فتوکرومیک در دهه ۱۹۶۰ به ثبت رسید و از شیشه ساخته شد. در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۹۰، نسخه‌های پلاستیکی عرضه شدند و اکنون محبوب‌ترین انتخاب در بین عینک ‌زنان می باشد. برای مطالعه بیشتر درباره اهمیت محافظت از چشم در برابر اشعه فرابنفش خورشید می توانید مقاله دیگر ما را با عنوان راهنمای جامع تأثیر UV و اهمیت حفاظت از چشم را مطالعه کنید.

لنزهای فتوکروماتیک چیست؟

لنزهای فتوکروماتیک همان لنزهای فتوکرومیک هستند: لنزهایی که به طور خودکار در نور UV تیره می شوند. “Photochromatic” به سادگی یک اصطلاح کمتر رایج برای این نوع لنز عینک است.

لنزهای انتقالی چیست؟

لنزهای ترنزیشنز (Transitions) نوعی از لنزهای فتوکرومیک به شمار می ‌روند. با این حال، مانند Kleenex و tissue، نام تجاری Transitions® (کوتاه شده از ترنزیشنز اپتیکال) اغلب به عنوان مترادفی برای محصول عمومی تلقی می‌شود. بیشتر افراد همچنین معمولاً «s» را از انتهای Transitions حذف می‌کنند و لنزهای فتوکرومیک را «عدسی‌های انتقالی» می‌نامند.
برای جلوگیری از سردرگمی از «عدسی‌های فتوکرومیک» به جای «عدسی‌های انتقالی» در این مقاله استفاده می‌کنیم. صحبت ما در مورد همه لنزهای فتوکرومیک است، نه فقط لنزهایی که توسط برند Transitions فروخته می‌شوند.

نام های دیگر لنزهای فتوکرومیک چیست؟

لنز‌های فوتوکرومیک با اسامی دیگری نیز شناخته می‌شوند، از جمله لنزهای سازگار با نور، لنزهای متغیر رنگ، لنزهای هوشمند نور، و حتی “ری‌اکتولایت‌ها”. وقتی از نام علمی لنزها استفاده نمی‌شود، ترجیح بر این است که از اصطلاح “لنزهای واکنش نور” استفاده کنیم، زیرا این اصطلاح به زیبایی توضیح می‌دهد که این لنزها چه کاری انجام می‌دهند. به طور خودکار به نور UV پاسخ می‌دهند، یعنی با تغییر رنگ به نور UV واکنش نشان می‌دهند.

لنزهای فتوکرومیک چگونه کار می کنند؟

مولکول‌هایی که درون لنزهای عینک فتوکرومیک وجود دارند، زمانی که در معرض پرتوهای فرابنفش بی‌نهایت (UV) قرار می گیرند، ساختار خود را تغییر می‌دهند. این تغییر به این مولکول‌ها اجازه می‌دهد که نور بیشتری را جذب کنند و باعث می‌شود لنزها تیره‌تر و تاریک‌تر به نظر بیایند. هنگامی که نور ماوراء بنفش از بین می رود، روند معکوس می شود و لنزها دوباره شفاف می شوند.

کارآیی عینک فتوکرومیک

مولکول های فتوکرومیک هم به حضور و هم به مقدار نور فرابنفش حساس هستند. هنگامی که در معرض مقدار زیادی از نور فرابنفش قرار گیرند، ساختار خود را سریع تر تغییر می دهند و اگر فقط نور کمی وجود داشته باشد، آهسته تر. به همین دلیل است که ممکن است متوجه تیره شدن لنزهای فتوکرومیک خود در سایه نسبت به زیر نور خورشید شوید.

با این حال، برای دریافت دوز اشعه ماوراء بنفش نیازی نیست مستقیماً در زیر نور خورشید بایستید. نور فرابنفش به ابرها نفوذ می کند و لنزهای عینک فتوکرومیک شما در زیر آسمان ابری همچنان تیره می شوند.

لنزهای فتوکرومیک پلاستیکی چگونه کار می کنند؟

لنزهای فتوکرومیک پلاستیکی دارای ترکیبات مبتنی بر کربن در داخل خود هستند که ساختار خود را در حضور نور UV تغییر می دهند. این ترکیبات آلی به عنوان رنگ‌های فتوکرومیک نیز شناخته می‌شوند و نام‌هایی از جمله پیریدوبنزوکسازین‌ها و ایندنونافتوپیران‌ها دارند.

لنزهای فتوکرومیک پلاستیکی

این ترکیبات به نور سریع تر از ترکیبات شیمیایی موجود در لنزهای شیشه ای عینک فتوکرومیک واکنش نشان می دهند. وقتی این ترکیبات در معرض پرتوهای نور قرار می گیرند، یک پیوند شیمیایی در داخل آن‌ها قطع می‌شود و به یک مولکول متفاوت تبدیل می‌شود که نور قابل مشاهده بیشتری را جذب می‌کند. جذب نور بیشتر برابر است با لنزهای تیره تر، و در نتیجه عینک شما اکنون عینک آفتابی است. هنگامی که اشعه ماوراء بنفش از بین می رود، رنگ ها به شکل اولیه خود باز می گردند و لنزها روشن می شوند.

این روزها لنزهای فتوکرومیک پلاستیکی بسیار رایج‌تر از شیشه‌ها هستند و تحقیقات در حال انجام است تا ببینیم چگونه می‌توان آن ها را حتی پیشرفته‌تر ساخت.

لنزهای فتوکرومیک شیشه ای چگونه کار می کنند؟

لنزهای فتوکرومیک شیشه ای
عدسی‌های فتوکرومیک شیشه‌ای دارای مقادیر جزئی کریستال‌های هالید نقره (معمولاً کلرید نقره) هستند که در داخل آن ها توزیع شده است. هنگامی که نور فرابنفش به این ترکیبات شیمیایی برخورد می کند، نقره یک الکترون به دست می آورد و به نقره عنصری (فلز نقره) تبدیل می شود. لنزها تیره‌تر به نظر می‌رسند، زیرا مولکول‌های نقره بیشتر و بیشتری «ظاهر می‌شوند» و نور مرئی را جذب می‌کنند.

برخی از هالیدهای نقره نیز می توانند به همان روش برای ساخت فیلم عکاسی استفاده شوند: قرار گرفتن در معرض نور باعث تیره شدن و توسعه تصویر می شود. با این حال، برخلاف عکس‌ها، لنزهای شیشه‌ای عینک فتوکرومیک می‌توانند به ظاهر شفاف اولیه خود بازگردند. در غیاب اشعه ماوراء بنفش، ترکیب دوم (معمولاً کلرید مس) که درون شیشه نیز تعبیه شده است، الکترون منتقل شده را از فلز نقره برمی گرداند. روند معکوس می شود و لنزها یک بار دیگر شفاف می شوند.

لنزهای فوتوکرومیک شیشه‌ای امروزه در دنیای عینک متداول‌ نیستند، اما راه را برای عینک‌های واکنش‌پذیر به نور در آینده هموار ساختند. این لنزهای فوتوکرومیک شیشه‌ای، با ایجاد یک پیشنهاد جدید، زمینه‌ای برای توسعه و بهبود عینک‌های واکنش‌پذیر به نور فراهم کردند.

مدت زمان تیره شدن لنزهای فوتوکرومیک چقدر می باشد؟

تیره شدن لنزهای فوتوکرومیک
عینک فتوکرومیک زمانی که در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرند به طور متوسط در ۳۰ تا ۶۰ ثانیه تیره می شوند. برگشتن به حالت اولیه آن ها کمی بیشتر طول می کشد. ۲ تا ۳ دقیقه طبیعی است. دانشمندان هنوز در حال کار با رنگ‌های فتوکرومیک هستند تا واکنش‌پذیری عدسی‌ها را تسریع کنند. در آینده می‌توانیم زمان‌های فعال‌سازی و پاک‌سازی سریع‌تری را مشاهده کنیم.

چگونه دما بر لنزهای فتوکرومیک تأثیر می گذارد؟

سرعت تیره یا روشن شدن لنزهای فتوکرومیک تحت تأثیر دما است. وقتی هوا سردتر است، لنزها می‌توانند کمی تاریک‌تر شوند، اما زمان بیشتری طول می‌کشد تا به حالت اولیه برگردند. وقتی هوا گرمتر است، ممکن است به اندازه کافی تیره نشوند، اما سریعتر به حالت اولیه برگردند، زیرا مولکول های درون آن ها واکنش پذیرتر هستند.

آیا لنزهای فتوکرومیک فرسوده می شوند؟

در نهایت، عینک های فتوکرومیک شما نسبت به نور ماوراء بنفش کمتر واکنش نشان می‌دهند و زمان بیشتری طول می‌کشد تا بین دو حالت خود جابجا شوند. آن ها ممکن است رنگ زردی به خود بگیرند که نشان دهنده سن آن ها است. با این حال، اکثر لنزهای فتوکرومیک برای سه سال یا بیشتر عملکرد خوبی خواهند داشت، بنابراین آن ها هنوز یک سرمایه گذاری طولانی مدت هستند.

انواع رنگ های فتوکرومیک

همان طور که در بالا اشاره شد لنزهای فتوکرومیک، صنعت عینک را با ارائه یک راه حل، دو در یک متحول کرده است: عینک های شفاف که پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به عینک آفتابی تبدیل می شوند. در گذشته، گزینه‌های رنگی سنتی مانند خاکستری و قهوه‌ای محبوب بوده‌اند، اما اختراعات اخیر باعث معرفی طرح‌های رنگی جدید و پرانرژی شده است. در ادامه به تفاوت در ترکیب رنگ‌ های فتوکرومیک و دیگر عواملی که ممکن است بر رنگ و ظاهر نهایی تأثیر بگذارند، اشاره کرده ایم.

انواع رنگ های فتوکرومیک

۱- رنگ های کلاسیک: خاکستری و قهوه ای

سال‌هاست که رنگ‌های خاکستری و قهوه‌ای حاکم بر بازار لنزهای فتوکرومیک بوده‌اند.

  • خاکستری: رنگ خاکستری در لنزهای فتوکرومیک به عنوان یک رنگ خنثی شناخته می‌شود که در بسیاری از شرایط روشنایی محیط، رنگ واقعی محیط را تغییر نمی‌دهد و از ایجاد اعوجاج در رنگ‌های دیگر اطمینان می‌بخشد. این برای افرادی که می‌خواهند در محیط‌های مختلف و در شرایط نوری متفاوت، رنگ‌های واقعی محیط را به درستی تجربه کنند، بسیار مفید است، حتی در شرایط نوری کمتر یا تاریک.
  • قهوه ای: لنزهای خاکستری در شرایط ابری یا شرایطی که نور مستقیم زیادی وجود ندارد، باعث افزایش تفاوت و عمق در تصویر می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود که اشیاء به نظر واضح‌تر و با کیفیت‌تری ظاهر شوند و تمایز بین رنگ‌ها افزایش یابد، که در برخی فعالیت‌ها مانند ورزش‌های خارجی یا فعالیت‌هایی که تمایز رنگ برای انجام صحیح آنها ضروری است، بسیار مفید است.

۲- رنگ‌های جدید موجود در بازار لنزهای فتوکرومیک: آمتیست، زمرد و یاقوت کبود

این رنگ‌ های فتوکرومیک نه تنها جلوه ظاهری خاصی دارند، بلکه فواید اپتیکی خاصی نیز دارند که به بهبود کارایی و کیفیت دید در شرایط مختلف نوری کمک می‌کنند.

  • آمیتیست: لنزهایی که از رنگ بنفش استفاده می‌کنند، به‌طور همزمان خصوصیات مفید خاکستری و قهوه‌ای را ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر، این لنزها از یک طرف به درک رنگ‌های خنثی کمک می‌کنند و از طرف دیگر تفاوت‌های خاصی را در رنگ‌ها بهبود می‌بخشند.
  • زمردی: رنگ سبز، دید طبیعی را بهینه می‌کند و با افزایش وضوح و کنتراست، بدون اینکه خیلی تاریک باشد، عمل می‌کند. به طور کلی، این رنگ از داشتن یک تأثیر تاریک‌کننده شدید جلوگیری می‌کند اما در عین حال بهبودی در دید و کنتراست را فراهم می‌کند.
  • یاقوت کبود: رنگ آبی عمیق، در شرایط کم نور، بهبودی در تمایز رنگی ایجاد می‌کند و از این رو برای زمان‌هایی که نور کمتری در دسترس است، بسیار مناسب است، به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر یا روزهای ابری.

مطالعه بیشتر: راهنمای جامع انتخاب بهترین رنگ عینک آفتابی

مزایای لنزهای فتوکرومیک

ممکن است این سوال ها برای شما پیش بیاید که آیا لنزهای فتوکرومیک ارزش خرید را دارند؟ آیا آن ها برای چشم شما خوب هستند؟ نظر ما درباره همه این سوالات مثبت است. اما ما مزایای آن ها را در زیر جمع آوری کرده ایم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

۱- راحت و مقرون به صرفه هستند

وقتی عینک فتوکرومیک دارید، نیازی به خرید فریم جداگانه برای عینک طبی و عینک آفتابی خود ندارید. شما مزایا هر دو عینک را در یک محصول دریافت کرده اید.
این بدان معناست که در روزهای روشن نیازی به همراه داشتن عینک آفتابی ندارید. همچنین به این معنی است که شما مجبور نخواهید بود برای همان امتیازات هزینه زیادی بپردازید، زیرا لنزهای فتوکرومیک معمولاً کمتر از یک جفت عینک آفتابی طبی قیمت دارند. در واقع، شما می توانید لنزهای فتوکرومیک را در هر یک از فریم های ما با ؟؟؟ تومان اضافی دریافت کنید.

۲- محافظت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهند

عینک فتوکرومیک محافظ اشعه ماوراءالبنفش خورشید
عینک فتوکرومیک نه تنها به حضور نور ماوراء بنفش واکنش نشان می دهند، بلکه از چشمان شما در برابر آن محافظت می کنند. لنزهای فتوکرومیک ما ۱۰۰٪ اشعه های UVA و UVB را مسدود می کنند و خطر ابتلا به آب مروارید مربوط به UV و سایر مشکلات را کاهش می دهند.

۳- نور آبی را فیلتر می کنند

عینک فتوکرومیک نور آبی بیشتری را از صفحه نمایش (و خورشید) نسبت به لنزهای بدون خاصیت فتوکرومیک فیلتر می کنند. آن ها همچنین می توانند اثرات تابش خیره کننده را کاهش دهند. (و مانند همه لنزهای ما، آن ها با پوشش های ضد خش، ضد انعکاس و فوق آبگریز عرضه می شوند.) 

مطالعه بیشتر: راهنمای جامع کاربردها و تفاوت های عدسی بلوکنترل و بلوکات

۴- مد هستند

لنزهای فوتوکرومیک قابل استفاده در چهارچوب عینک‌هایی هستند که شما انتخاب می‌کنید، این باعث می‌شود که شما کاملاً آزادی استایلینگ را داشته باشید و بتوانید چهارچوبی را که دلخواهید انتخاب کنید. آن ها همچنین می توانند به رنگ هایی غیر از خاکستری برای کسانی که رنگ متفاوتی می خواهند تیره شوند. ما در آرمانی ویژن لنزهای فتوکرومیک خاکستری تیره، قهوه ای و سبز را عرضه می کنیم.

۵- بادوام هستند

از آنجایی که مولکول‌های فتوکرومیک درون خود لنزها تعبیه شده‌اند، هیچ راهی برای برداشتن آن‌ها وجود ندارد. تا زمانی که طول عمر طبیعی آن ها به پایان برسد موثر خواهند بود.

معایب لنزهای فتوکرومیک

بسته به نیاز شما، عینک فتوکرومیک ممکن است معایبی نیز داشته باشند.

۱-ممکن است مدتی طول بکشد تا فعال شوند

اگر به شدت بی حوصله هستید، تغییر تدریجی لنزهای فتوکرومیک ممکن است برای شما مناسب نباشد. حساسیت آن ها به دما نیز می تواند بازگشت به حالت اولیه آن ها را به تاخیر بیندازد. برخی از افراد تعویض نسبتاً فوری را به عینک های آفتابی جداگانه ترجیح می دهند.

۲- آن ها احتمالاً در حین رانندگی کار نخواهند کرد

بیشتر شیشه‌ های جلوی خودروهای مدرن دارای خاصیت مسدودکننده اشعه ماوراء بنفش هستند، بنابراین عینک فتوکرومیک شما احتمالاً در زمانی که پشت فرمان هستید تیره نمی‌شوند. هنگامی که رنگ ها در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرند، یک پیوند شیمیایی درون آن ها می شکند و رنگ به یک مولکول متفاوت تبدیل می شود که نور مرئی بیشتری را جذب می کند.

مراقبت از عنیک فتوکرومیک

مراقبت از عنیک فتوکرومیک

مراقبت از لنزهای فتوکرومیک برای اطمینان از طول عمر و اثربخشی آن ها بسیار مهم است. این لنزها که به دلیل توانایی تیره شدن در پاسخ به نور خورشید شناخته شده اند، برای حفظ عملکرد و شفافیت نوری خود به نگهداری مناسب نیاز دارند.

در مرحله اول، تمیز کردن منظم لنزهای فتوکرومیک برای حذف گرد و غبار، کثیفی و تجمع روغن ضروری است. استفاده از محلول تمیزکننده لنز همراه با یک پارچه میکروفیبر توصیه می شود. استفاده از مواد شیمیایی خشن یا مواد ساینده که می تواند به پوشش لنز آسیب برساند خودداری کنید. علاوه بر این، نگهداری درست لنزهای فتوکرومیک در صورت عدم استفاده از خراشیدگی و آسیب های دیگر جلوگیری می کند. یک کیف یا کیسه محکم که به طور خاص برای عینک طراحی شده است، برای محافظت از لنزها در برابر ضربه های تصادفی ایده آل است.

همچنین توصیه می شود که لنز عنیک فتوکرومیک را به طور منظم برای هر گونه علائم آسیب، مانند خراش یا ترک بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه آسیب، بهتر است برای تعمیر یا جایگزینی با یک اپتومتریست مشورت کنید. در نهایت، پیروی از دستورالعمل‌های مراقبتی سازنده و توصیه‌های خاص برند لنزهای فتوکرومیک، کلید حفظ کیفیت و عملکرد آنها است.

با پیروی از این دستورالعمل ها برای مراقبت و نگهداری، افراد می توانند اطمینان حاصل کنند که لنزهای فتوکرومیک خود در شرایط مطلوب باقی می مانند و دید واضح و سازگاری قابل اعتماد با نور را برای سال های آینده فراهم می کنند.

مطالعه بیشتر: آموزش گام به گام روش صحیح شست و شو عینک

سوالات متداول

در این بخش تلاش داریم با مشاوره همکاران عزیزمان در بخش پشتیبانی و فروش آرمانی ویژن، به تعدادی از پرتکرارترین سوالات کاربران و مشتریان حضوری و اینترنتی در مورد عینک های فتوکرومیک، که ممکن است سوالات شما هم باشد، پاسخ دهیم.

۱- چه زمانی باید از لنزهای فتوکرومیک استفاده کرد؟

لنزهای فتوکرومیک برای فعالیت هایی که در طی آن ممکن است محیط شما تغییر کند، عالی هستند. بنابراین، اگر قصد دارید ناهار را در داخل خانه بخورید و سپس به دوچرخه‌سواری طولانی بروید، یا پس از پیاده‌روی در پارک به موزه بروید، تطبیق پذیری آن ها می‌تواند مفید باشد.

آن ها همچنین برای موقعیت هایی که شما مشغول هستید عالی می باشند و از پیدا کردن و زدن یک عینک آفتابی جداگانه جلوگیری می کنند. اگر به کایاک سواری، دوچرخه سواری، دویدن، پارو زدن یا هر ورزش دیگری که مستلزم استفاده مداوم از دستانتان هستید، عینک فتوکرومیک می توانند کمک بزرگی باشند.

بعضی افراد ترجیح می‌دهند تقریباً همیشه عینک فتوکرومیک استفاده کنند. آن‌ها به محیط اطراف شما واکنش نشان می‌دهند، به طوری که همیشه احساس آمادگی برای روزهای ناگهانی آفتابی خواهید کرد.

۲- کدام نوع عینک فتوکرومیک برای شما بهترین است؟

لنزهای فتوکرومیک به عنوان افزونه ای برای اکثر انواع عینک در دسترس هستند. بسته به نیاز بینایی خود، می توانید لنزهای تک دید فتوکرومیک، لنزهای پیشرونده و حتی عینک مطالعه یا عینک های بدون نسخه را تهیه کنید. لنزهای با شاخص بالا هم می توانند فتوکرومیک نیز باشند.

مطالعه بیشتر: آشنایی با انواع عدسی های طبی و کاربردهای آنها

۴- آیا لنزهای تماسی فتوکرومیک وجود دارد؟

Acuvue اولین لنزهای تماسی هوشمند نور را تولید کرده است. Acuvue Oasys with Transitions. درست مانند عدسی‌های عینک فتوکرومیک، این کنتاکت‌ها به‌طور خودکار در معرض نور UV و نور مرئی با انرژی بالا (HEV) تیره می‌شوند. وقتی از منبع نور خارج شوند، در حدود ۹۰ ثانیه به حالت شفاف باز می گردند.

۵- لنزهای فتوکرومیک متناسب با سبک زندگی شما

برای کسانی که نمی خواهند چندین قاب عینک را در اطراف خود حمل کنند، عینک فتوکرومیک یک راه حل مدرن و راحت دو در یک هستند. اکنون که علم لنز فتوکرومیک را می‌دانید، با خیال راحت می توانید آن را خریداری کرده و دیگران را تشویق به خرید عینک به صرفه کنید. عملکرد بهتر را زمانی دارید که لنزهایی با قابلیت تغییر شکل داشته باشید.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
    سبد خرید فروشگاه
    برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...
    فروشگاه
    0 مورد سبد خرید