300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

مقالات

آموزش گام به گام روش صحیح شست و شو عینک

شست و شو عینک | تمیز کردن عینک

بهترین روش برای شست و شو عینک این است که ابتدا آنها را با آب بشویید تا ذرات و گرد و غبار را از بین ببرید، سپس از یک پارچه میکروفیبر نرم برای پاک کردن سطح عینک استفاده کنید تا خط و خش روی لنزها ایجاد نشود، و در نهایت از یک محلول تمیزکننده مخصوص برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

مراقبت صحیح از لنز نه تنها دید بهتر را تضمین می کند بلکه عمر عینک شما را افزایش می دهد. تمیز کردن نامناسب می تواند به لنزهای مدرن آسیب برساند، حتی اگر دارای پوشش سخت ضد خش باشند. داشتن عینک های کثیف، لکه دار یا کدر باعث خستگی چشم و انحراف چشم از طریق لنز کثیف می شود که در وهله اول با هدف اصلی استفاده از عینک، یعنی بهبود بینایی، مختل شود.

تمیز کردن عینک‌ یک عادت روزانه و مرسوم است. در حالی که ممکن است تمایل داشته باشید از هر چیزی که برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید، برخی از عادات ممکن است آنطور که فکر می کنید مفید نباشند. برای اینکه بتوانید در طول روز به وضوح ببینید، در ادامه یک راهنمای پنج مرحله ای در مورد نحوه شست و شو عینک آورده شده است.

مطالعه بیتشر: بررسی تفاوت های اپتومتریست با چشم پزشک 

مهمترین نکته تمیز کننده برای بینایی بهینه

از دستمال کاغذی یا آستین پیراهن برای شست و شو عینک خود استفاده نکنید!!! حتی اگر به شدت نیاز داشته باشید. لباس ها و دستمال ها اغلب دارای ذرات گرد و غبار یا کثیفی هستند که وقتی روی لنز مالیده می شوند باعث ایجاد خراش های کوچک می شوند. هنگامی که لکه‌ها یا کثیفی‌ها روی عینک‌ جمع می‌شوند، به تدریج کیفیت لنزها را از دست می‌دهند و به عبارتی دید شما به دلیل این مسأله کاهش می‌یابد. خراش ها را نمی توان از روی لنزهای پلاستیکی یا شیشه ای پاک کرد. نور توسط خراش های ریز پخش می شود و چشم را تحریک می کند. در نتیجه، شما مجبورید عینک جدید بخرید.

نحوه تمیز کردن لنز عینک 

هنگام تمیز کردن عینک، مهم است که آنها را به درستی تمیز کنید تا از خراشیدگی لنز جلوگیری کنید و از آسیب دائمی که می‌تواند به دلیل دست زدن و تمیز کردن نامناسب ایجاد شود، جلوگیری کنید.

۱- تدارکات اولیه مورد نیاز برای شست و شو عینک: 

  1. پارچه میکروفیبر: ایمن ترین و موثرترین ابزاری که می توانید برای شست و شو عینک خود بدون لکه دار کردن یا خراشیدن آن استفاده کنید.
  2. محلول تمیز کننده: اسپری ساخته شده برای عینک که بیان می کند برای لنزهای پلی کربنات و پوشش لنز بی خطر است، بهترین است.

۲- دستورالعمل: 

نحوه تمیز کردن لنز عینک 

  1. دست های خود را کاملا بشویید تا میکروب ها را از دستان خود به عینک منتقل نکنید.
  2. برای خلاص شدن از شر گرد و غبار یا سایر مواردی که ممکن است لنز را خراش دهند، ابتدا عینک خود را در جریان آب گرم قرار دهید. اگر آب سختی در منطقه شما وجود دارد، به جای آب از شیر لوله کشی، آب مقطر استفاده کنید.
  3. عینک خود را با پارچه میکروفیبر پاک کنید.
  4. عینک خود را با محلول تمیز کننده به دو طرف اسپری کنید. سپس به آرامی لنز را از یک طرف به سمت دیگر با پارچه میکروفیبر تمیز کنید.

۳- تمیز کردن سریع برای بیرون از خانه

اگر مجبور به تمیز کردن سریع لنزهای عینک خود هستید، دستمال مرطوب لنز ZEISS راه حل مناسبی است. آن ها کوچک، خوش دست و همیشه آماده استفاده هستند.

یک دستمال میکروفایبر ساده هم می‌تواند خوب تمیز کند، اما دستمال‌های خشک همیشه بهترین گزینه نیستند، به ویژه زمانی که سعی در از بین بردن مواد چربی دارید. سعی کنید دستمال را با اسپری تمیزکننده مرطوب کنید و سپس لنز را تمیز کنید.

۴- تمیز کردن لنز در منزل

به غیر از دستمال مرطوب تمیزکننده زایس، اسپری تمیزکننده لنز زایس در ترکیب با یک پارچه میکروفیبر راه حلی عالی برای شست و شو عینک در خانه است. این کار به اندازه تمیز کردن کامل زیر آب روان موثر است اما بسیار سریعتر است. مایع تمیز کننده را روی پارچه میکروفیبر اسپری کنید، نه روی خود لنزها.

برخی از لنزها در عینک های بدون فریم دارای حفره های ریزی هستند که برای نصب و یا مونتاژ استفاده می‌شوند. اگر مایعات به طور مداوم وارد این سوراخ ها شوند، این می تواند در دراز مدت اثر نامطلوبی داشته باشد. بنابراین، بهتر است که ماده تمیز کننده را روی پارچه تمیز کننده اسپری کنید. این کار تضمین می کند که عینک شما آسیب نبیند، و همچنین از طریق فراهم کردن رطوبت کافی، امکان پاک کردن کثیفی‌های موجود بر روی عینک‌ها ارائه می‌دهد، اعم از آرایش، چربی یا ذرات دیگر.

نحوه تمیز کردن قاب عینک

فریم ها دارای قطعات ریز زیادی مانند پیچ، فنر و لولا هستند که می توانند با عرق و روغن صورت شما کثیف شوند. تمیز کردن فریم عینک به اندازه تمیزکردن لنز مهم است، گاهی اوقات افراد از این مرحله صرف نظر می کنند.

تمیز کردن فریم عینک
بیشتر افراد، حتی آن هایی که عموماً از عینک خود به خوبی مراقبت می کنند، از تمیز کردن پدهای بینی خود چشم پوشی می کنند. این می تواند منجر به انواع مشکلات پوستی جزئی شود.

مطالعه بیشتر: از تمام فریم تا بدون فریم: راهنمای انتخاب انواع فریم عینک

۱- دستورالعمل:

مراقبت نادرست نیز ممکن است به قاب شما آسیب برساند. این نکات را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که فریم های شما به همان زیبایی روزی که آن ها را خریداری کرده اید، باقی می مانند:

  1. برای تمیز کردن قاب های خود از آب جاری ولرم استفاده کنید. هنگام شست و شو عینک خود، همیشه یک دست را در نزدیکی یکی از اطراف فریم (قسمتی که در حال تمیز کردن آن هستید) نگه دارید. از خطرات مرتبط با تاب برداشتن یا حتی شکستن قاب آن ها جلوگیری می‌شود.
  2. شقیقه ها (بازوها) قاب ها و پدهای بینی را هر از چند گاهی تمیز کنید. این مناطق می توانند کثیفی و روغن را از پوست و موی شما جمع کنند. با تمیز کردن عینک‌ها و حذف مواد چربی، اندازه مناسب عینک‌ها بهبود می‌یابد و جلوی لغزش آن ها را می‌گیرید.

نحوه شست و شو فریم عینک

۲- پاک کننده اولتراسونیک

استفاده از پاک کننده های اولتراسونیک (به طور ایده آل هر شش ماه یکبار) بهترین تضمین برای تمیز کردن کامل و راحت فریم های شماست. اما توجه داشته باشید که این روش تمیز کردن فقط برای فریم ها مناسب است و باید توسط اپتومتریست انجام شود، زیرا آن ها باید ابتدا لنزهای شما را از عینک شما خارج کنند. لطفاً از پاک کننده اولتراسونیکی که برای تمیز کردن جواهرات خود استفاده می کنید روی عینک خود استفاده نکنید، بلکه از متخصص چشم خود بخواهید که این کار را انجام دهد.

روش صحیح شست و شو عینک آفتابی

تمیز کردن عینک آفتابی زمانی که روش‌های صحیح و ایمن تمیز کردن را بدانید، کار سختی نیست. انتخاب تمیزکننده‌ها و پارچه های مناسب می‌تواند به حفظ و بهبود وضعیت عینک‌های شما کمک کند و عمر عینک آفتابی شما را افزایش می دهد. 

با این حال، از آن دسته از صابون های ظرفشویی که حاوی لوسیون، روغن و لانولین برای نرم شدن پوست هستند خودداری کنید. زیرا اینها می توانند عینک آفتابی شما را لکه دار کنند که حتی پارچه های تمیزکننده لنز نیز نمی توانند آن را پاک کنند. همچنین از مواد شیمیایی خشن و حلال های ساینده اجتناب کنید. لنزهای پلی کربناتی مانند لنزهایی که امروزه در بیشتر عینک ها یافت می شوند، توسط پاک کننده های ساینده آسیب می بینند. بنابراین، از پاک کننده ها، جلا دهنده ها، آمونیاک یا پاک کننده های مبتنی بر سفید کننده خودداری کنید.

بسیاری از اینها می توانند به مرور زمان پوشش ها را به طور کامل از بین ببرند. بنابراین، به سراغ مایع تمیزکننده ای بروید که ترجیحاً علاوه بر صابون، مواد شیمیایی اضافی در آن وجود نداشته باشد. از پودر صابون به هیچ وجه استفاده نکنید.

سپس، هنگامی که آنها را شستید و آبکشی کردید، از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید که برای تمیز کردن ایمن عینک طراحی شده است. از این پارچه فقط برای خشک کردن لنزهای شسته شده استفاده کنید. از مالش بیش از حد خودداری کنید، زیرا این کار نیز می تواند پوشش های AR را خیلی زود فرسوده کند.

حتما از یک پارچه لنز تمیز، نرم و بدون پرز استفاده کنید. هر روغنی که در پارچه‌ها وجود دارد، می‌تواند در حین خشک کردن لنزهای عینک آفتابی تمیز شما پخش شود. بدیهی است که این امر عملکرد کلی آنها را مختل می کند. به علاوه، روغن ها می توانند به طور دائم به پوشش های محافظ لنز آسیب برسانند.

خوشبختانه امروزه، لنزهای عینک آفتابی مانند آن هایی که در برند عینک ریبن (Ray-Ban) یافت می شوند، بادوام تر شده اند. آن ها در اکثر شرایط پوشیدن دوام بیشتری دارند. اما فکر نکنید که آنها نابود نشدنی هستند. لنزهای عینک آفتابی پلاریزه در بسیاری از عینک های آفتابی هنوز کاملاً ظرافت خود را دارند. اگر به طور تصادفی روان کننده ها یا حلال های صنعتی با لنزهای عینک برخورد داشته باشد، می توانند به راحتی خراشیده یا از بین بروند.

مطالعه بیشتر: ۱۰ روش قطعی شناسایی و تشخیص عینک اصل از تقلبی

سوالات متداول:

در این بخش قصد داریم به به سوالاتی که در خصوص نحوه صحیح شست و شو عینک ذهن عموم مراجعه کنندگان ما را در فروشگاه های آرمانی ویژن درگیر کرده است را با شما به اشتراک گذاشته و با مشورت اپتومتریست های خود به آنها پاسخ دهیم؛

۱- چند وقت یکبار باید عینکم را تمیز کنم؟

مدت زمان تمیز کردن عینک آفتابی و عینک طبی

پاسخ واضح این است که باید هر زمان که عینک‌های خود را کثیف شد، آن‌ها را تمیز کنید، اما به‌عنوان یک قانون کلی، بهترین کار این است که یک بار در روز یا هر بار که عینک‌ طبی خود را می‌زنید، آن‌ها را تمیز کنید. این کار به جلوگیری از تجمع چربی روی فریم‌ها کمک می‌کند، آنها را از باکتری‌ها دور نگه می‌دارد. اما اگر می‌خواهید عینک‌هایتان را روش اولتراسونیک تمیز کنید، توصیه می‌کنیم این کار را هر شش ماه یکبار انجام دهید.

۲- چگونه عینک خود را تمیز نکنیم؟

هرگز عینک خود را بدون آب یا دستمال پاک کننده تمیز نکنید! پاک کردن لنز با یک پارچه خشک و بدون مایع می تواند باعث خراش لنز و سایر آسیب های دائمی شود. انواع پارچه های خشک که هرگز استفاده نمی شوند عبارتند از:

  • دستمال کاغذی (کلینکس)
  • دستمال توالت
  • دستمال سفره
  • پیراهن یا یک لباس

۳- آیا می توانم از پاک کننده شیشه در عینک خود استفاده کنم؟

هرگز از شیشه پاک کن برای شست و شو عینک خود استفاده نکنید. چرا که یک ماده شیمیایی خشن است که می تواند به طور دائم به لنزهای عینک و هر پوشش خاصی که ممکن است روی آنها باشد آسیب برساند. همچنین ممکن است به فریم ها آسیب برساند یا آبکاری آنها را از بین ببرد.

۴- آیا تمیز کردن عینک با الکل خوب است؟

الکل یا ایزوپروپیل الکل نباید برای تمیز کردن عینک استفاده شود. این ماده شیمیایی خطر آسیب رساندن به لنزها، پوشش ویژه آن ها و فریم عینک را دارد. سایر محصولات و مایعاتی که هرگز نباید برای شست و شو عینک استفاده کنید:

  • شیشه پاک کن های خانگی یا محصولات پاک کننده با غلظت اسید بالا
  • محصولات حاوی استون
  • سرکه و آبلیمو
  • بزاق (به این معنی است که لنزهای خود را با نفس خود مه نکنید و آن ها را با پیراهن خود پاک نکنید

۵- چگونه عینک های خود را به درستی نگهداری کنید و آن ها را تمیز نگه دارید؟

عینک ها همیشه به نوعی تمیز کردن نیاز دارند، اما نگهداری مناسب در کیف عینک یکی از موثرترین راه ها برای به حداقل رساندن لکه، لنزهای کدر، خط و خش و شکستگی است.

نگهداری درست و اصولی به جلوگیری از رسوب گرد و غبار، خاک و سایر ذرات کمک می‌کند. این همچنین به جلوگیری از خراشیدگی زمانی که عینک شما (و شما) در حال حمل و نقل هستید کمک می کند (به عنوان مثال زمانی که آن ها را در کیف خود بین خانه و کافی شاپ، محل کار، وسیله نقلیه خود و غیره قرار می دهید). به یاد داشته باشید که هرگز لنز عینک را روی هیچ سطحی قرار ندهید! این سریع ترین راه برای آسیب دائمی به لنزهای شما است.

۶- چگونه خط و خش را از روی لنز خود پاک کنیم؟

هیچ درمانی برای لنزهای خراشیده وجود ندارد، به همین دلیل است که بسیار مهم است که عینک خود را به روش صحیح تمیز کنید و در صورت عدم استفاده به درستی آن ها را نگهداری کنید.

در حالی که برخی از محصولات وجود دارند که ادعا می‌کنند خراش‌ها را از بین می‌برند، این محصولات به سادگی ظاهر خراش را به حداقل می‌رسانند و اغلب به پوشش لنز آسیب می‌رسانند یا باعث ایجاد لکه روی لنز می‌شوند. برای جلوگیری از خراشیدن لنز، از اپتومتریست خود در مورد پوشش لنز مقاوم در برابر خراش بپرسید و به یاد داشته باشید که هرگز لنز عینک خود را روی هیچ سطحی قرار ندهید!

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
    سبد خرید فروشگاه
    برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...
    فروشگاه
    0 مورد سبد خرید