300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

مقالات

از تمام فریم تا بدون فریم: راهنمای انتخاب انواع فریم عینک

انواع فریم عینک

عینک‌ها اشکال مختلفی دارند و محبوب‌ترین آن‌ها نام‌ها و تاریخچه‌ای متمایز به دست آورده‌اند. احتمالاً در مورد برخی از کلاسیک ها شنیده اید: خلبانی، عینک های گربه ای، عینک های گرد شبیه جان لنون و غیره. اما چگونه می توانید بفهمید که فریم گربه ای مناسب شماست یا فریم ابرویی؟

برخی از انواع فریم عینک ممکن است ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشند که نیاز به توجه دقیق و حساسیت بیشتری دارد تا آن ویژگی‌ها قابل تشخیص باشند. برای کمک به شما در تشخیص انواع فریم عینک، راهنمای انواع مدل های فریم عینکی که باید بدانید را تهیه کرده ایم.

معرفی انواع فریم عینک

انواع مختلفی از فریم عینک وجود دارد که بر اساس جنس و سبک از هم متمایز می شوند. فریم ها به ساختاری گفته می شود که لنزهای یک عینک در آن قرار می گیرند. فریم عینک دارای یک پل بینی و دو بازو است که روی گوش قرار می گیرد و به نشستن عینک روی صورت کمک می کند. انواع مختلفی از فریم عینک وجود دارد که از نظر اندازه، جنس و طراحی متفاوت است. انواع فریم عینک به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند که عبارتند از: فریم سیمی، فریم بدون حاشیه، فریم پل بینی کوتاه، فریم لبه کامل و فریم نیمه بدون حاشیه. ویژگی های انواع مختلف فریم عینک در زیر ذکر شده است:

انواع مختلف فریم‌های عینک شامل فریم‌های سیمی، قاب های بدون فریم، قاب های دارای پل‌های کم بینی، قاب تمام فریم و قاب های نیمه فریم هستند. قبل از اینکه به طور مفصل درباره انواع فریم عینک صحبت کنیم به طور مختصر درباره هر کدام از فریم ها توضیح داده ایم تا درک شما برای انتخاب فریم راحت تر باشد.

  • قاب‌های سیمی: فریم‌های عینکی هستند که از جنس فلز ساخته شده‌اند و دارای پل بینی و بازوهای نازکی می باشند.
  • بدون فریم: فریم‌های بدون حاشیه، فریم‌های عینکی هستند که لنزها به پل بینی و بازوها متصل هستند، بدون هیچ حاشیه‌ای یا قابی که اطراف لنزها قرار گرفته باشد.
  • فریم‌های دارای پل‌ کم: این نوع فریم‌ها معمولاً دارای پل بینی با ارتفاع کمتری هستند یا دارای طراحی‌هایی مخصوص برای جلوگیری از فشار یا ناراحتی بر روی پل بینی افرادی با ساختار پل بینی کمتر است.
  • تمام فریم: فریم های تمام حاشیه به عینک هایی گفته می شود که دارای یک لبه یا فریم در اطراف کل لنز هستند.
  • نیمه فریم: فریم ‌هایی نیمه‌ حاشیه محسوب می شوند که چهارچوب یا حاشیه‌ای در نیمه بالای لنزها قرار گرفته باشد.

مطالعه بیشتر: همه آنچه باید درباره برند عینک بازیگران معروف بدانید

۱- قاب های تمام فریم

اگر به دنبال یک استایل جسور هستید، قاب های تمام فریم ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. قاب تمام فریم یکی از انواع فریم عینک است که این فریم‌ها، لنزهای شما را به طور کامل با موادی که برای ساخت فریم استفاده می‌شود، محاصره می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که عینک‌ها محکم و استوار باشند و در عین حال، شیک و جذاب هم باقی بمانند. این فریم ‌ها لنزهای شما را به طور کامل محصور می کند و یک جفت عینک محکم و در عین حال شیک ارائه می‌دهند.

عینک بدون فریم

۲- عینک بدون فریم

عینک بدون فریم بهترین انتخاب برای کسانی است که به ظاهر مینیمال علاقه دارند. این نوع از انواع فریم عینک سبک، مدرن و بدون فریم، بدون اینکه صورت شما را تحت الشعاع قرار دهند، استایل های زیادی را ارائه می دهند. تنها اجزایی که در این فریم‌ها وجود دارند شامل بازوهای عینک، پل بینی و لولاها هستند. این فریم‌ها بدون عناصر طراحی عجیب و غریب، نمای کمی روی صورت شما دارد و از جنس های مختلف فلزات از جمله تیتانیوم ساخته شده اند.

قاب های نیمه فریم عینک

۳- قاب های نیمه فریم

اگر شما به دنبال یافتن بهترین گزینه بین دو گزینه یا شرایط مختلف هستید، استفاده از قاب های نیمه فریم ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. این قاب از انواع فریم عینک ترکیبی از دو نوع فریم هستند. به بیانی دیگر سادگی و حداقلیت در قاب های بدون فریم با مقاومت و دوام قاب های تمام فریم ترکیب می‌کنند. به همین دلیل بهترین انتخاب برای شما می‌توانند باشند.

قاب با پل بینی کم

۴- قاب با پل بینی کم

این فریم‌ها که یکی دیگر از انواع فریم عینک است، به‌طور خاص برای افرادی با ساختار پل بینی کمی دارند به کار می‌روند. فریم‌های پل بینی کوتاه در فروشگاه آرمانی ویژن دارای پدهای بینی بزرگ‌تر جهت راحتی بیشتر می باشند. عدسی ها با کمی زاویه قرار داده شده که به طور مستقیم بر روی برجستگی گونه‌ای شما نمی‌نشینند و بازوهای عینک قوس ظریفی دارند که باعث ایجاد یک تناسب راحت‌تر می‌شود.

قاب های سیمی عینک

۵- قاب های سیمی

عینک های فلزی ظاهر کلاسیک و زیبایی دارند. به همین علت یکی از مدل های پرطرفدار انواع فریم عینک می باشند. این استایل شیک و جذاب دوباره به مد روز وارد شده و یک عنصر اساسی و جامع از مد است. فریم های فلزی نیز مینیمالیستی و سبک اند و به همان اندازه راحت هستند. همانند گذشته، فریم ‌های فلزی به شکل‌های دایره‌ای هستند، اما شما می‌توانید دیگر فریم های فلزی را در فروشگاه آرمانی ویژن بیابید.

محبوب ترین انواع فریم عینک

۱- فریم مستطیلی

فریم مستطیلی عینک

عینک‌های مستطیلی به دلیل چند دلیل، یکی از محبوب‌ترین انواع فریم‌ عینک در جهان می‌باشند: آن‌ها تقریباً با همه شکل‌های صورت متناسب هستند.طول لنزها بیشتر از عرض آن‌ها است با حاشیه‌های لنزها، به طور معمول، صاف و مستقیم هستند و گوشه‌های آن‌ها گرد می‌باشند. آن‌ها شکلی ساده، شیک و قابل اعتماد دارند، اما شما می‌توانید با رنگ‌های جسورانه، به آن‌ها جلوه‌ای بیشتر بدهید.

۲- فریم مربعی

عینک‌های مربعی، بیشتر از عینک مستطیلی، زاویه‌دارتر هستند. لنزهای آن‌ها ارتفاع و عرض تقریباً برابری دارند. این نوع عینک برای صورت های گرد مناسب هستند. چرا که می‌تواند چهره را کمی زاویه‌دارتر به نظر برساند. همچنین این نوع عینک ها یک حس بازگشت به سبک‌های قدیمی و کلاسیک را نیز به ارمغان می‌آورد.

۳- فریم گرد

یکی دیگر از انواع فریم عینک که برای استفاده از آن، نیاز به اطمینان و اعتماد به نفس است، فریم های گرد می باشند. عینک‌های با فریم سیمی گرد، یک حس بازگشت به گذشته و فریبندگی دارند، در حالی که فریم‌های استات با ضخامت بیشتر، بیشتر به سوی جلوه‌های مد پیشروی می‌روند این سبک منحصر به فرد است و باعث می‌شود در میان دیگران متمایز باشید.

۴- فریم خلبانی


فریم خلبانی عینک


عینک aviator به عینک خلبانی نیز معروف است. در ابتدای تولید، آن ها عینک آفتابی رنگی بودند که توسط خلبانان نظامی استفاده می شد. با این حال، لنزهای عریض و طراحی میله‌ای بر روی پل بینی آن‌ها در نهایت مورد توجه عموم قرار گرفت. در حال حاضر، این عینک‌ها به عنوان عینک طبی معمولی و همچنین عینک آفتابی در دسترس مردم قرار دارند.

مطالعه بیشتر: بهترین عینک برای صورت گرد (مرد و زن): فریم ها، اشکال و انواع

فریم عینک از چه موادی ساخته شده است؟

اکنون که انواع فریم عینک را توضیح دادیم، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آن ها از چه چیزی ساخته شده اند؟

پاسخ کوتاه ما: احتمالاً فلز، استات یا ترکیبی از هر دو.

پاسخ طولانی ما: برای ساخت انواع فریم عینک، از انواع مختلفی از مواد و ترکیبات می‌توان استفاده کرد، و هر کدام از این مواد و ترکیبات دارای زیرگروه‌ها و نوع‌های مختلفی هستند. برخی از این مواد و ترکیبات در مقایسه با دیگر ترکیبات محبوب‌تر هستند، به این معنا که بیشتر استفاده می‌شوند.

  1. فلز: فلز به عنوان یک انتخاب طبیعی برای فریم‌های عینک استفاده می‌شود زیرا مقاوم و قدرتمند است، اما در عین حال انعطاف‌پذیر و سبک است، به حدی که بتوان آن را به خطوط نازک شکل داد. در هنگام خرید عینک‌ های فلزی، شما با نام‌های جذابی مانند فلکسون و مونل مواجه خواهید شد؛ این‌ها آلیاژها یا ترکیباتی از فلزها هستند. تیتانیوم فلز دیگری است که تولید کنندگان عینک اغلب از آن استفاده می کنند، زیرا ضد حساسیت است و می تواند در طیف رنگی تولید شود.
  2. استات: استات یک ماده پلاستیکی نیمه مصنوعی است که عموماً از سلولز ساخته می شود. انواع فریم عینک ساخته شده از استات قوی تر، انعطاف پذیرتر و بادوام تر از قاب های پلاستیکی معمولی هستند و می توانند ضد حساسیت باشند. فریم های استات از نظر شکل و رنگ بسیار متنوع هستند. آن ها همچنین به انواع مختلف مات یا براق ساخته می شوند و نسبت به فریم های ساخته شده از مواد دیگر کمی مقرون به صرفه تر هستند. استات یک نوع پلاستیکی است که از منابع گیاهی به جای منابع نفتی تولید می‌شود. این نوع پلاستیک نه تنها بسیار مقاوم است، بلکه بسیار انعطاف‌پذیر هم هست، که اجازه می‌دهد فریم‌ها به مرور زمان به چهره فردی که آن ها را می‌پوشاند، سازگار شوند.
  3. تیتانیوم: تیتانیوم نوعی فلز است. انواع فریم عینک ساخته شده از تیتانیوم قوی، در عین حال سبک، مقاوم در برابر خوردگی و ضد حساسیت هستند.
  4. فولاد ضد زنگ: فولاد ضد زنگ نوعی فلز آلیاژی است. انواع فریم عینک ساخته شده از فولاد ضد زنگ سبک وزن هستند و باعث راحتی و ماندگاری طولانی آنها می شوند.

سایر مواد فریم عینک

اگر شما قادر به شکل‌دهی، حکاکی یا چاپ سه‌بعدی یک ماده باشید، احتمالاً می‌توانید از آن فریم‌های عینک بسازید. به بیانی ساده تر، اگر می‌توانید یک ماده را به هر شکلی که می‌خواهید تغییر دهید یا با آن کار کنید، احتمالاً می‌توانید از آن ماده انواع فریم‌ عینک تولید کنید.

مردم از عینک های ساخته شده از فلزات گرانبها، چوب، شاخ و حتی استخوان استفاده می کنند. با این حال، این مواد معمولاً به اندازه فلز و استات ماندگار یا قوی نیستند.

چگونه فریم عینک مناسب خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب فریم عینک مناسب
هیچ فریم عینک صحیح یا درستی وجود ندارد، بلکه تصمیم درباره‌ی انتخاب بهترین فریم بر عهده فرد است که عینک را استفاده می کند. انتخاب بهترین فریم عینک به سلیقه و ترجیحات شخصی فرد بستگی دارد و هر فرد ممکن است فریمی را برای خودش بهترین انتخاب بداند. با این حال، معیارهای مختلفی وجود دارد که ممکن است افراد هنگام انتخاب فریم عینک در نظر بگیرند. شما باید فریم های عینکی را در نظر بگیرید که با فرم صورت شما سازگار باشد و ویژگی های صورت شما را برجسته تر کند، در نتیجه عینک شما به زیبایی ظاهر می شود.

انواع مختلفی از شکل چهره با فریم‌های متفاوتی سازگار هستند. برای مثال، چهره‌های گرد به خوبی با عینک‌های مستطیلی همخوانی دارند. همچنین باید رنگ و مدلی را انتخاب کنید که دوست دارید، زیرا عینک اکسسوری خوبی برای نشان دادن شخصیت شما و ایجاد اعتماد به نفس است. انتخاب فریم مناسب عینک نیز باید شامل در نظر گرفتن مواد ساخت آن ها باشد. اگر می‌خواهید یک فریم سبک‌تر داشته باشید، شما انتخابی برای فریم تمام رینگ نخواهید داشت، زیرا این نوع فریم‌ها نسبت به قاب های نیمه فریم سنگین‌تر هستند. اگر علاقه مند هستید تا در مورد فریم مناسب با هر نوع شکل صورت بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم مقاله دیگر ما را با عنوان راهنمای جامع انتخاب فریم عینک براساس فرم صورت را مطالعه کنید.

چرا انتخاب قاب عینک مناسب مهم است؟

مهم است که قاب عینک درست را انتخاب کنید تا حد امکان راحت و مطمئن باشید. انتخاب سبک و رنگ فریم عینکی که دوست دارید برای نشان دادن شخصیت شما و احساس راحتی هنگام استفاده از آن مهم است. همچنین مهم است که فریم های صحیح را انتخاب کنید تا حد امکان راحت باشند. هر فردی چهره منحصر به فرد خودش را دارد، بنابراین هر فریمی برای شما مناسب نخواهد بود. به عنوان مثال افرادی که پل بینی کمتری دارند، متوجه می‌شوند که استفاده از فریم‌هایی با پل بینی کمتر بهتر است نسبت به فریم‌های دیگر، زیرا این نوع فریم‌ها بهتر بر روی چهره آن ها قرار می‌گیرند و بهتر نگه داشته می‌شوند.

همچنین مهم است که فریمی را انتخاب کنید که وزن مناسبی برای سبک زندگی روزانه شما داشته باشد، اگر عینک سبک وزن می‌خواهید، یک عینک نیمه فریم را انتخاب کنید زیرا سبک‌تر و راحت‌تر از یک قاب تمام فریم است.

مطالعه بیشتر: انتخاب عینک متناسب با شخصیت و سبک زندگی شما

کدام نوع قاب عینک برای صورت گرد بهترین است؟

فریم های عینکی که برای فرم صورت گرد بهترین هستند، عینک های مستطیلی، عینک های مربعی، عینک های چشم گربه ای و عینک های لبه کامل هستند. صورت گرد به صورت چهره ای دایره ای، با گونه های پرتر و پهن تر و خطوط صاف توصیف می شود. بهترین فریم عینک برای صورت گرد، عینکی است که پری صورت را از بین ببرد و بعد جدیدی به چهره بدهد.

کدام نوع قاب عینک برای صورت بیضی شکل بهتر است؟

فریم های عینکی که برای صورت بیضی بهترین هستند، شامل عینک های مستطیلی، عینک های مربعی، هندسی و عینک های گربه ای هستند. زیرا این فریم ها با ظاهر دایره ای صورت تضاد دارند و کنتراست بیشتری را به چهره می بخشند. در مقاله…… به ویژگی های انواع فرم صورت اشاره کرده ایم. اگر کنجکاو هستید که بدانید فرم صورت شما چیست به شما خواندن این مقاله جذاب را پیشنهاد می کنیم. عینک‌های مناسب برای چهره‌های بیضی، عینک‌هایی هستند که شکل دایره‌ای چهره بیضی را کمتر می‌کنند تا ظاهر متعادل‌تر و کم‌تر بیضی شکل به صورت خود ببخشید.

کدام نوع قاب عینک برای صورت مربعی بهترین است؟

نوع فریم عینکی که برای صورت مربعی بهترین است، عینک‌های گرد، عینک خلبانی و عینک چشم گربه‌ای هستند. زیرا این عینک‌ها کنتراست را برای ویژگی‌های زاویه‌دار صورت مربعی ایجاد می‌کنند. صورت مربعی با اندازه‌های عرضی یکسان تعریف می‌شود. ویژگی این نوع فرم صورت شامل گونه‌های صاف و چانه‌ای صاف می باشد. بهترین فریم عینک برای صورت مربعی، آنهایی هستند که شکل تیز و زاویه ای دارند تا زوایای صورت مربعی را نرم کرده و به آن کنتراست بخشند.

رایج ترین قاب عینک چیست؟

متداول ترین فریم عینک بسته به اینکه چه چیزی مد است و چه چیزی مورد تقاضا است، سال به سال تغییر می کند. معیارهای انتخاب رایج ترین انواع فریم عینک شامل مواد، قیمت، شکل فریم مانند فریم های بیضی یا مربع و رنگ فریم است. یکی از رایج ترین فریم های عینک یا فریم هایی که در حال حاضر محبوب ترین و مد روز هستند، فریم های استات هستند، زیرا محکم و قابل اعتماد هستند. انواع فریم‌هایی که استفاده گسترده‌ای دارند، اغلب شامل فریم‌های مربعی، بیضی و مستطیلی هستند. برای آشنایی با مد و جدیدترین ترندهای عینک که دائما در حال تغییر هستند، پیشنهاد می دهیم مقاله ما را با عنوان ترندهای عینک ۲۰۲۴ را مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر: پرطرفدارترین عینک طبی در سال ۲۰۲۴

و در آخر: بهترین نوع عینک، عینکی است که باعث می شود در آینه بخندید

هنگامی که در حال خرید عینک هستید، می توانید از این مقاله به عنوان یک راهنمای اساسی در مورد انواع فریم عینک استفاده کنید. اما مهمترین جنبه در انتخاب عینک این است که با آن چه احساسی دارید و چگونه به نظر می رسید. مهم نیست که آن ها در چه دسته ای قرار می گیرند، عینک باید راحت باشند، اعتماد به نفس را افزایش دهند و برای چشم ها (به ویژه شما) راحت باشند.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
    سبد خرید فروشگاه
    برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...
    فروشگاه
    0 مورد سبد خرید