300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

مقالات

راهنمای جامع انتخاب فریم عینک براساس فرم صورت

راهنمای جامع انتخاب فریم عینک براساس فرم صورت

انتخاب فریم عینک بر اساس فرم صورت، ابتدا باید فرم صورت خود را شناسایی کرده و عینک هایی با شکلی که ویژگی های شما را تکمیل می کند، پیدا کنید. یک عینک هر چقدر هم زیبا و با کیفیت باشد، اگر به درستی بر روی صورت شما قرار نگیرد، ظاهر خوبی نخواهد داشت. با کمی دانش، می‌توانید عینک‌هایی پیدا کنید که به شما ظاهر شیکی بخشند.

نیازها و خواسته‌های هرکس برای انتخاب فریم عینک بر اساس فرم صورت متفاوت است. بنابراین نمی‌توانیم به طور قطع به شما بگوییم که چگونه در مورد فریم عینک تصمیم بگیرید. اما می‌توانیم برخی از رویکردها را برای آسان‌تر کردن این تصمیم به شما توصیه کنیم.

مرحله اول : انواع فرم ‌های صورت و ویژگی‌های مرتبط با آن‌ها

برای انتخاب فریم عینک بر اساس فرم صورت، ابتدا باید فرم صورت خود را شناسایی کنید که ویژگی های شما را تکمیل کند. با کمی دانش، می‌توانید عینک ‌هایی پیدا کنید که استایل و ظاهر شما را شیک تر می کند.

۱- صورت گرد

اندازه گونه‌ها و طول چهره به یکدیگر نزدیک است. به عبارت دیگر، این دو بخش از چهره دارای ابعاد مشابهی هستند. این دو ویژگی از نظر اندازه نسبت به پیشانی و خط فک بزرگتر هستند. اندازه پیشانی و خط فک نیز به یکدیگر شبیه است. از ظاهر دایره ای و عدم وجود خطوط و زوایای قوی در صورت به راحتی قابل تشخیص است. هنگام انتخاب عینک برای صورت گرد، مدل های مربعی و مستطیلی را در نظر بگیرید که به انحنای طبیعی صورت شما تضاد می بخشد و از فریم هایی که گرد بودن آن را اغراق می کند، اجتناب کنید. با افزودن کنتراست، صورت گرد خود را لاغرتر و کشیده تر نشان دهید. عینک هایی را انتخاب کنید که با زوایا و خطوط قوی به چهره شما روح می بخشد و پری گونه های شما را کم رنگ می کند. یک پل شفاف یا نازک باعث می شود که چشمان شما درشت تر به نظر برسند.

اگر علاقه مند هستید تا در مورد عینک های مناسب برای صورت های گرد بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین عینک برای صورت گرد (مرد و زن) را مطالعه کنید.

 

شما دارید:

به دنبال:

عینک مناسب صورت گرد

از افراد مشهور با صورت گرد می توان به میشل ویلیامز و عزیز انصاری اشاره کرد.

عزیز انصاری- صورت گرد
میشل ویلیامز- صورت گرد

بهترین فریم عینک برای صورت های گرد

بهترین عینک برای صورت‌های گرد شامل استایل‌های مستطیلی و مربعی است.Ray-ban Wayfarer را انتخاب کنید و از استایلی متمایز لذت ببرید که چهره شما را زیباتر می کند و توجه را به چشمان شما جلب می کند. استایل فریم مربعی فوق‌العاده جذاب است، از این رو جایگاه اصلی آن برای دهه‌ها به‌عنوان پایه اصلی پوشیدن لباس‌های مد پیشرو با صورت‌های گرد است. یک عینک آفتابی Ray-Ban Wayfarer انتخاب کنید و ویژگی های استایل و ظاهر خود را برجسته کنید.

۲- صورت مربعی

در این نوع فرم صورت همه اندازه گیری ها تقریباً مشابه هستند. صورت مربعی دارای خط فک قوی و ویژگی های زاویه دار است و برای کنتراست باید فریم های نازک تری با منحنی های زیاد انتخاب کند. هنگامی که فریم هایی را با ویژگی های مخالف فرم صورت خود انتخاب می کنید، مانند عینک های گرد و چشم گربه ای از ایجاد اغراق در زوایای چهره زاویه‌دار خودداری کنید. برای انتخاب فریم عینک بر اساس فرم صورت مربعی، از فریم‌هایی با پهنای بیشتر از ارتفاع با رنگ های خنثی، بژ، کرم یا مایل به قهوه‌ای استفاده کنید تا چهره‌تان لاغرتر ظاهر شود.

شما دارید:

به دنبال:

فریم مناسب صورت مربعی

از افراد مشهور با صورت مربع می توان به آنجلینا جولی و جاستین تیمبرلیک اشاره کرد.

جاستین تیمبرلیک
آنجلینا جولی

بهترین فریم عینک برای صورت های مربعی

عینک های گربه ای بهترین شکل عینک برای صورت های مربعی هستند. ویژگی‌ها طوری طراحی شده‌اند که چهره را به طور متوازن نشان دهند و آن‌ها را بیش از حد برجسته نسازند. فریم‌های چشم گربه‌ای با ظاهری سبک و جزئیات مدرن، همیشگی هستند و برای افرادی که چهره‌های مربعی دارند بهترین گزینه اند.

۳- صورت بیضی

بسیاری از افراد صورت بیضی شکل را ایده آل می دانند. زیرا نسبت های آن متعادل است. به عبارتی دیگر پیشانی کشیده، گونه های برجسته و چانه باریک. هر عینک تقریباً با چهره‌های بیضوی هماهنگ است، اما بهتر است فریم‌هایی را انتخاب کنید که عرض آن ها همانند یا کمی بیشتر از گستره‌ی بیشترین نقطه چهره باشد. این کار باعث توازن در ظاهر چهره می‌شود.

شما دارید:

به دنبال:

فریم مناسب صورت بیضی

از افراد مشهور با صورت بیضی می توان به اما واتسون و جورج کلونی اشاره کرد.

جورج کلونی صورت بیضی
اما واتسون- صورت بیضی

بهترین فریم عینک برای صورت های بیضی شکل

انتخاب فریم عینک بر اساس فرم صورت بیضوی، فریم های دایره ای که دارای خمیدگی‌های ملایم است، بهترین گزینه خواهد بود. این ترکیب از فریم و شکل چهره به یکدیگر تطبیق داده شده و ظاهری هماهنگ و جذاب ایجاد می‌کند. یک فریم باریک‌ برای عینک ‌های گرد بر روی صورت های بیضی متعادل خواهد شد.

۴- صورت لوزی شکل

اندازه اعضای صورت در این فرم از بزرگ تر به کوچک تر (نزولی) عبارتند از: طول صورت، استخوان گونه، پیشانی و کوچکترین خط فک است. چانه در این نوع چهره معمولاً نه بسیار تیز و نه بسیار پهن است.

این شکل چهره باعث تعادل در ارتفاع و عرض چهره می‌شود. اختلاف فاصله بین دو خط چانه با فاصله بین لبه‌های بالا و پایین صورت، یک تناسب هنرمندانه ایجاد می‌کند.

فریم های عریض‌تر ظاهر شما را متعادل می‌کند و جلوه‌ای دراماتیک و شیک به ویژگی‌های شما می‌بخشد. از فریم های باریک عینک خودداری کنید.

شما دارید:

به دنبال:

فریم مناسب صورت لوزی

از مگان فاکس و رایان رینولدز از افراد مشهوری که صورت لوزی شکل دارند می توان نام برد.

رایان رینولدز- صورت لوزی
مگان فاکس- صورت لوزی

بهترین فریم عینک برای صورت های لوزی شکل

انتخاب فریم عینک براساس فرم صورت، فریم های پهن، فریم های نیمه، مربع یا مستطیل، مانند سبک CLUBMASTER، بهترین شکل فریم برای تکمیل فرم های لوزی شکل هستند. اگر کلاب مستر مناسب استایل شخصی شما نیست، فریم های مستطیل یا چشم گربه ای را در نظر بگیرید.

۵- صورت قلبی شکل

دو ویژگی متمایز کننده یک صورت قلبی شکل، گونه های برجسته و خط فک است. صورت شما شبیه قلب است به این معنا که پهن ترین قسمت آن در بالا و باریک ترین آن در پایین (مانند یک مثلث وارونه) قرار دارد. برای انتخاب فریم عینک بر اساس فرم صورت قلبی به دنبال فریم هایی باشید که قسمت بالای صورت شما را به حداقل می رساند و چانه شما را پهن تر نشان می دهد. فریم هایی با رنگ های روشن یا با جزئیات، به زیباتر شدن ویژگی های شما کمک می کند. برای صورت های قلبی شکل انواع مختلفی از فریم‌های عینک برای شما مناسب خواهند بود. این امکان به شما داده می‌شود که بر اساس سلیقه و ترجیحات شخصی، انتخاب‌های متنوعی داشته باشید.

شما دارید:

به دنبال:

از سلبریتی هایی که چهره ای به شکل قلب دارند می توان به هالی بری و رایان گاسلینگ اشاره کرد.

رایان گاسلینگ- صورت قلبی
هالی بری- صورت لوزی شکل

بهترین فریم عینک برای صورت های قلبی شکل

فریم های مربعی بزرگ که بیشتر از پیشانی کشیده می شوند و دارای رنگ های روشن هستند بهترین عینک برای صورت های قلبی شکل می باشند.

۶- صورت مستطیلی

طول صورت بزرگ تر از عرض استخوان گونه و پیشانی بزرگ تر از خط فک است. زاویه فک گرد است. انتخاب فریم هایی با رینگ های بلند به ایجاد تناسبات متعادل در صورت مستطیلی کمک می کند. همچنین، رینگ های پهن با رویه های برجسته رنگی یا دسته های تزئینی به پهنای صورت مستطیل شما کمک می کند.

شما دارید:

به دنبال:

از افراد مشهور با صورت مستطیل می توان به مریل استریپ و ویل اسمیت اشاره کرد.

ویل اسمیت- صورت مستطیلی
مریل استریپ- صورت مستطیلی

بهترین فریم عینک برای صورت های مستطیلی

فریم مربعی شکل با لبه های پایین گرد بهترین انتخاب برای صورت های مستطیل است. این شکل زوایای تیز و منحنی های ظریف را با هم ترکیب می کند تا چهره های کشیده و باریک را برجسته کرده و ویژگی های آن را بهبود بخشد. اگر پیشانی بلند و صورت باریکی دارید، فریم های مربعی با ارتفاع بلند می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

راه های تشخیص فرم صورت

همان طور که در بالا اشاره شد ۶ نمایه چهره برای افراد معرفی می‌شود: دایره‌ای، چهره مربعی، قلبی، بیضی، مستطیلی و لوزی. تشخیص فرم چهره از طریق روش‌های متعدد انجام می‌پذیرد. در زیر، چند روش ساده برای تشخیص فرم چهره را به اشتراک می‌گذاریم:

۱- صورتتان را اندازه‌گیری کنید

با کمک یک متر نواری دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

پیشانی

متر نواری را از از انتهای یکی از ابروها شروع کرده و تا نقطه متناظر در ابروی مقابل کشیده و مقدار این اندازه را ثبت نمایید.

استخوان گونه

به عبارت دیگر، متر را از بالای استخوان گونه شروع کرده و تا گوشه استخوان گونه در سمت مقابل اندازه‌گیری نمایید.

خط فک

درخواست "اندازه گیری فک" به معنای اندازه گیری عرض صورت شما در نقطه‌ای حدود یک اینچ (حدود ۲/۵۴ سانتیمتر) پایین‌تر از گوش است.

طول صورت

از مرکز خط مو تا نوک چانه را اندازه بگیرید.

۲- مشاوره از متخصص‌

اگر توانایی تشخیص فرم چهره خود را با روش‌های گفته شده ندارید، به مشاورانی مراجعه کنید که در خرید عینک به شما راهنمایی می‌کنند. اگر نیاز به راهنمایی از مشاوران برای تشخیص شکل چهره خود و انتخاب عینک مناسب دارید، تیم مشاوره ما در آرمانی ویژن، آماده همکاری با شماست.

۳. استفاده از آپ تشخیص فرم صورت

پس از یک سرچ ساده در اینترنت، متوجه خواهید شد که برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که به صورت رایگان ابعاد چهره شما را اندازه‌گیری کرده و فرم چهره‌تان را مشخص می‌کنند. با بهره‌گیری از این ابزارهای ساده و جامع، قادر به تشخیص فرم چهره خود می‌شوید و عینکی که با شکل چهره شما سازگار است را پیدا کنید.

مرحله ۲: رنگی پیدا کنید که رنگ پوست شما را تکمیل کند

انتخاب فریم عینک آفتابی متناسب با رنگ پوست

  • انتخاب عبنک براساس رنگ پوست: رنگی برای عینک خود انتخاب کنید که با رنگ پوست شما هماهنگ باشد. اگر پوست شما روشن و سفید است، ترجیحاً از رنگ‌های تند مانند قرمز، قهوه‌ای، آبی و مشکی استفاده کنید. اگر پوست شما دارای رنگ گندمی است، بهتر است به سمت فریم‌های سفید، مشکی و خاکستری متوجه شوید.
  • انتخاب عینک بر اساس رنگ چشم: انتخاب رنگ فریم عینک بر اساس رنگ چشم یک نکته مهم دیگر است که باید به آن توجه کنید. افراد با چشمان رنگی باید فریم عینک خود را در رنج همان رنگ چشمان خود انتخاب کنند. به عنوان مثال، اگر چشمان شما آبی هستند، می‌توانید از رنگ‌های بنفش، یاسی، طوسی و آبی برای فریم عینک خود استفاده کنید. همچنین، افرادی که چشمان قهوه‌ای دارند، می‌توانند از فریم‌هایی با رنگ‌های خردلی، عسلی، قهوه‌ای و حتی مشکی استفاده کنند.
  • انتخاب عینک با توجه به رنگ مو: اگر نیاز دارید عینک رنگی را انتخاب کنید، بهتر است از رنگ موی خود برای انتخاب عینک استفاده کنید، تا هماهنگی با رنگ های استفاده شده در ظاهر شما حفظ شود. برای موهای سفید، انتخاب فریم‌های با رنگ‌های آبی و قرمز کم رنگ بهترین گزینه است. افرادی که موهای ضخیم و تیره دارند، می‌توانند از فریم‌ های تیره‌ تر و جذاب‌ تر بهره‌مند شوند، در حالی که افراد با موهای نازک و روشن بهتر است از فریم‌های ظریف و با رنگ روشن استفاده کنند. این به دلیل این است که یک عینک با رنگ تیره و جذاب بر روی صورت افراد با موهای روشن و نازک، توجه بیشتری جلب می‌کند نسبت به فردی که موهای تیره و ضخیم دارد.

در معرفی فریم ‌های فلزی، افراد با موهای بلوند، قهوه‌ای روشن و قرمز می‌توانند از فریم‌های با رنگ طلایی استفاده کنند، در حالی که افراد با موهای سفید می‌توانند از فریم‌های نقره‌ای رنگ بهره‌مند شوند. افرادی که موهای تیره یا مشکی دارند، می‌توانند از هر دو نوع این رنگ‌ها استفاده کنند. برای افرادی که در میانسالی هستند و موهای سفید کمی دارند، توصیه می‌شود از فریم‌های نقره‌ای رنگ استفاده نکنند، زیرا این نوع فریم می‌تواند تاکید بیشتری بر موهای سفید آن ها کند و ظاهر آن ها را مسن‌تر نمایان کند. بنابراین، در این مورد، استفاده از فریم‌های با رنگ‌های تیره‌تر توصیه می‌شود.

مرحله ۳: به نیازهای سبک زندگی خود فکر کنید

سبک زندگی یکی دیگر از اجزای کلیدی است که می تواند به شما در انتخاب عینک مناسب کمک کند. فعالیت های روزانه خود را در نظر بگیرید و اینکه کدام یک از آن ها نیاز به پوشیدن فریم های مخصوص به خود دارند. آیا شما ورزشکاری هستید که اغلب می دوید؟ آیا از راه دور کار می کنید و تمام روز به صفحه کامپیوتر نگاه می کنید؟ آیا دوست دارید آرایش رنگارنگ داشته باشید؟ این نوع سوالات ممکن است بر اساس اینکه چقدر با روال های شما هماهنگ است شما را به سمت یک قاب خاص هدایت کنند.

اگر کاملا در حال فعالیت و جنب و جوش هستید، یک قاب مستحکم کاربردی ممکن است انتخاب بهتری نسبت به طراحی ظریف باشد. سبک زندگی شما همچنین می تواند بر عدسی هایی که انتخاب می کنید تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر بیشتر روز به صفحه نمایش نگاه می کنید، ممکن است بخواهید لنزهای ضد خستگی یا لنزهایی تهیه کنید که نور آبی را مسدود می کنند.

مرحله ۴: شخصیت خود را از طریق سبک فریم خود نشان دهید.

بیان شخصیت خود از طریق انتخاب فریم عینک روشی منحصر به فرد برای اظهار نظر است. سبک فریم شما می تواند ویژگی شخصیت شما را منتقل کند. انتخاب رنگ ها، شکل ها و مواد متمایز به شما این امکان را می دهد که فردیت و حس مد خود را به نمایش بگذارید. چه فریم‌های کلاسیک، مد روز، یا ترکیبی را انتخاب کنید، عینک‌های شما تبدیل به بومی برای بیان خود می‌شوند و سبک، اعتماد به نفس و جنبه‌هایی از شخصیت شما را که می‌خواهید دنیا ببیند منعکس می‌کند.

عینک آفتابی مناسب برای بینی بزرگ

عینک آفتابی مناسب برای بینی بزرگ

در زیر انواع عینک‌هایی را برای بینی‌های بزرگ معرفی کرده‌ایم:

  • عینک آفتابی با لنزهای پهن و عریض: بهترین گزینه برای بینی بزرگ، عینک‌های آفتابی با عدسی‌های پهن، کشیده و دور از هم هستند. این ویژگی باعث کوچک‌تر به نظر آمدن بینی می‌شود.
  • عینک با فریم بزرگ و پهن: استفاده از فریم بزرگ و پهن در عینک طبی، باعث می‌شود که بینی شما به نظر کوچک‌تر بیاید.
  • فریم‌های استات، کائوچویی و پلاستیکی: برای کاهش اندازه بینی بزرگ، این نوع فریم‌ها بهتر از گزینه‌های فلزی عمل می‌کنند، زیرا بیشتر از صورت را احاطه کرده و باعث کوچک‌تر به نظر آمدن بینی می‌شوند.
  • عینک با فریم مربعی: برای تاثیر گذاری در کاهش اندازه بینی، توصیه می‌شود به دنبال عینک طبی با فریم مربعی یا مستطیلی بروید.
  • عینک آفتابی با رنگ تیره: اگر رنگ فریم عینک تیره و اندازه آن بزرگ تر باشد، این باعث کوچک‌تر به نظر آمدن بینی می‌شود.
  • عینک با فریم‌های مزین به جواهرات یا طرح‌های تزئینی: حضور جواهرات، طرح گل یا نقش‌ونگاره‌های برجسته بر روی فریم عینک باعث می‌شود تا توجه به خود عینک جلب شده و اجزای صورت فرد کمتر مورد توجه قرار گیرند، به ویژه بزرگی بینی به چشم نمی‌آید.

هرگز از عینک طبی با فریم گرد برای بینی‌های بزرگ استفاده نکنید، زیرا فریم گرد ممکن است خطای دید ایجاد کرده و باعث به نظر رسیدن بینی به ابعاد بزرگتری شود.

اهمیت انتخاب عینک بر اساس فرم صورت

اهمیت انتخاب عینک بر اساس فرم صورت

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم انتخاب عینک مناسب فقط برای بهبود بینایی شما نیست. همچنین در مورد بهبود ظاهر و تکمیل ویژگی های صورت شما است. یکی از عوامل مهم در انتخاب عینک، فرم صورت شماست. شکل صورت شما نقش مهمی در تعیین این که کدام استایل ها و فریم ها برای شما بهتر به نظر می رسند، ایفا می کند. در ادامه چندین دلیل وجود دارد که چرا باید عینک را بر اساس فرم صورت خود انتخاب کنید:

  • عینک‌هایی که با فرم صورت شما مطابقت دارند، می‌توانند ظاهر کلی شما را بهبود بخشند. درست مانند لباس و مدل مو، عینک نیز می تواند اکسسوری مهمی باشد که شخصیت و استایل شما را نشان می دهد. با انتخاب فریم هایی که فرم صورت شما را تکمیل می کنند، می توانید ظاهری هماهنگ و متعادل ایجاد کنید. برای مثال، افرادی که صورت‌های گرد دارند، ممکن است فریم‌های زاویه‌دار را برای جلوه بیشتر انتخاب کنند، در حالی که آنهایی که صورت‌های مربعی دارند ممکن است فریم‌های گردتر را برای متعادل کردن ویژگی‌های خود انتخاب کنند.
  • انتخاب عینک بر اساس فرم صورت می‌تواند به برجسته کردن بهترین ویژگی‌های شما و در عین حال به حداقل رساندن هرگونه نقص درک شده کمک کند. به عنوان مثال، اگر چهره ای قلبی شکل با پیشانی پهن تر و چانه باریک تر دارید، فریم هایی که در پایین پهن تر هستند می توانند به متعادل کردن تناسبات شما کمک کنند. با درک اینکه چگونه شکل های مختلف فریم با خطوط صورت شما ارتباط برقرار می کند، می توانید عینک هایی را انتخاب کنید که نقاط قوت شما را برجسته کرده و هرگونه عدم تقارن را کم رنگ کند.
  •  استفاده از عینکی که فرم صورت شما را تکمیل می کند، می تواند اعتماد به نفس و عزت نفس شما را افزایش دهد. وقتی از ظاهر خود احساس خوبی داشته باشید، می تواند بر خلق و خو و تعامل شما با دیگران تأثیر مثبت بگذارد. با سرمایه گذاری روی عینک هایی که ویژگی های شما را برجسته می کنند، احتمالاً در محیط های اجتماعی و حرفه ای احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

علاوه بر این، داشتن یک راهنمای انتخاب عینک بر اساس شکل صورت می تواند یک تناسب راحت و مطمئن را تضمین کند. فریم هایی که متناسب با ابعاد صورت شما هستند، به احتمال زیاد روی بینی و گوش شما راحت می نشینند، بدون اینکه لیز بخورند یا باعث ناراحتی شوند. عینک‌های نامناسب می‌توانند حواس‌تان را پرت کنند و حتی ممکن است به مرور زمان باعث سردرد یا خستگی چشم شوند. با انتخاب فریم هایی که متناسب با فرم صورت شما طراحی شده اند، می توانید از راحتی و عملکرد مطلوبی برخوردار شوید.

علاوه بر این، در نظر گرفتن فرم صورت خود در هنگام انتخاب عینک می تواند به شما کمک کند تا در مد روز باشید و با جدیدترین سبک های مد روز به روز بمانید. گرایش های عینک اغلب بر اساس تناسبات و ویژگی های صورت متفاوت است، با فرم های خاص فریم در فصول مختلف محبوب تر می شود. با درک اینکه کدام سبک برای فرم صورت شما جذاب تر است، می توانید انتخاب های آگاهانه ای داشته باشید که نشان دهنده روندهای فعلی مد باشد و در عین حال ظاهر منحصر به فرد شما را تکمیل کند.

در پایان، داشتن یک راهنمای انتخاب عینک بر اساس شکل صورت برای دستیابی به ظاهری شیک، راحت و جذاب ضروری است. با انتخاب فریم هایی که با خطوط صورت شما هماهنگ هستند، می توانید ظاهر خود را بهبود ببخشید، بهترین ویژگی های خود را برجسته کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. چه صورتی گرد، مربع، بیضی، قلبی شکل یا الماسی شکل داشته باشید، فریم هایی برای مطابقت با سبک و ترجیحات فردی شما وجود دارد. بنابراین، دفعه بعد که در حال خرید عینک هستید، زمانی را به شکل صورت خود اختصاص دهید. این امر می تواند تفاوت را در یافتن یک عینک عالی ایجاد کند.

مطالعه بیشتر: نکات و ترفندهای ست کردن عینک آفتابی با کت و شلوار

نکات مهم قبل از انتخاب فریم عینک بر اساس فرم صورت

انتخاب فریم عینک بر اساس فرم صورت

  • پیرچشمی: اگر با مشکل پیرچشمی مواجه هستید، فریم بزرگی انتخاب کنید که بتواند عدسی‌های ضخیم این نوع عارضه چشمی را که حجیم هستند، به خوبی جای‌ بگیرد.
  • پوشش ضد بازتاب: بدون توجه به رنگ و شکل فریم، حتماً اطمینان حاصل کنید که عدسی دارای پوشش ضدبازتاب و ویژگی ضد UV است تا از چشم‌هایتان در برابر تابش‌های مضر حفاظت نماید و تجربه دیدن واضح و دقیقی فراهم کند.
  • فرم صورت: فریم عینک باید با فرم چهره شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال، برای چهره‌های بیضی، فریم‌های عریض بهترین گزینه می‌باشند، در حالی که برای چهره‌های مربعی، عینک‌های گرد مناسب تر هستند.
  • سر خوردن عینک: اگر اندازه فریم (عرض عینک) خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد، ممکن است بر روی بینی شما فشار ایجاد یا سر بخورد. البته، اگر به دنبال ظاهر خاصی هستید، می‌توانید از این قاعده چشم پوشی کنید. به عنوان مثال، عینک‌های شیک با شکل چشم گربه‌ای یا پروانه‌ای ممکن است اندازه بزرگتری داشته باشند، در حالی که عینک‌های فلزی ممکن است اندازه کوچکتری داشته باشند.
  • عرض پل: یکی از اصولی که در زمان خرید عینک آفتابی برای تناسب با فرم صورت باید به آن توجه داشته باشید، این است که عرض پل باید مدنظر قرار گیرد. عرض پل کوتاه ترین فاصله بین شیشه‌های عینک است، که از لبه داخلی یک شیشه به لبه داخلی شیشه دیگر اندازه گیری می‌شود. این قطعه کوچک به عنوان یک جزء حیاتی محسوب می‌شود، زیرا تأثیر زیادی بر داشتن عینک به‌صورت مطلوب و راحت در روی بینی شما دارد.
  • عرض و ارتفاع عدسی عینک: این مورد به میدان دید شما اشاره دارد. با استفاده از یک فریم با ابعاد کوچک، میدان دید شما محدود می‌شود. فریم نباید از اندازه صورتتان خیلی بزرگ تر یا کوچک تر باشد. اصولاً مهم است که ابروها همچنان در دید قرار گیرند.
  • دسته عینک: راحتی عینک شما بسیار به طول دسته‌ها وابسته است. اگر دسته‌ها بلند باشند، عینک به‌درستی نمی‌ایستد. از طرف دیگر، دسته‌های کوتاه باعث فشار، سردرد و مشکلات سینوسی می‌شوند. بنابراین، اهمیت پیدا کردن تعادل مناسب برای طول دسته‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

 ضخامت فریم عینک

قابلیت انتخاب فریم عینک با توجه به شماره چشم شما به این شکل است که چه دوربین باشید یا نزدیک‌بین، هرچه شماره چشم شما بیشتر باشد، توصیه می‌شود فریم عینک ضخیم‌تری را انتخاب کنید. زیرا افزایش شماره چشم منجر به استفاده از عدسی ضخیم‌تر می‌شود. برای شماره چشم‌های پایین‌تر هم می‌توانید به‌جای آن از فریم های ظریف‌تر استفاده کنید.

و در آخر…

امیدواریم با مطالعه این اطلاعات درباره انتخاب فریم عینک بر اساس فرم صورت، از این به بعد قادر به انجام انتخاب درست برای خرید عینک آفتابی مردانه و یا عینک آفتابی زنانه اوریجینال باشید. اگر به مشکلی در انتخاب برخورده‌اید، نگران نباشید. با استفاده از راه کارهای زیر، می‌توانید بهترین گزینه را در خرید عینک آفتابی داشته باشید:

  • از طریق راه های ارتباطی از مشاوره با متخصصان ما در انتخاب عینک مناسب با فرم چهره خود بهره‌مند شوید.
  • از سرویس خدمات مرجوعی کالا استفاده کنید.
  • از راهنمایان حاضر در فروشگاه آرمانی ویژن استفاده کرده و با کمک آن‌ها، عینک مناسب و تطابق‌بخش با فرم چهره خود را انتخاب کنید.
فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
    سبد خرید فروشگاه
    برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...
    فروشگاه
    0 مورد سبد خرید