300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

مقالات

۱۱ مورد از طلایی ترین نکات خرید عینک برای کودکان

11 مورد از طلایی ترین نکات خرید عینک برای کودکان

وقتی صحبت از عینک کودک به میان می‌آید، مدل‌های بی‌شماری برای انتخاب وجود دارد، اما چندین فاکتور مهم دیگر باید قبل از خرید نهایی در نظر گرفته شود. تنوع سبک‌ها، رنگ‌ها و شکل‌های موجود می‌تواند بسیار زیاد باشد، اما همه آن ها برای کودک شما مناسب نیستند.

یافتن عینکی برای کودک که آن را دوست داشته و به آن علاقه‌مند باشد، در عین حال مطمئن بودن از دوام و سختی آن چالش بزرگی است که والدین دچار هستند. وقتی شما وارد یک فروشگاه می‌شوید یا به صورت آنلاین جست و جو می‌کنید، تعداد زیادی گزینه موجود است که ممکن است باعث ایجاد نگرانی و استرس برای شما شود

پس از کجا شروع می کنید؟ مسئله این است که هیچ کمبودی در عینک کودک وجود ندارد. مشکل این است که بفهمید کودک شما مایل است کدام یک را استفاده کند. آیا این عینک‌  برای مدت زمان طولانی، به خصوص روز اول در مدرسه، باقی می‌مانند یا نه ! جدیدترین فریم های عینک کودکان نیز به اندازه کافی بادوام هستند و بازی‌ها و فعالیت‌های خشن و پر از جنب و جوش کودکان را تحمل می‌کنند و زود خراب نمی‌شوند. همچنین، بسیاری از برندهای شناخته شده جهانی مانند نایک، ورساچه، آدیداس، امپریو آرمانی و… در حال حاضر فریم های مناسب کودک را به بازار عرضه می کنند.

به منظور حل برخی از این سوالات، بخش بینایی سنجی ما در زیر نکات خرید عینک برای کودکان توضیح داده اند. در این مطلب آموزنده شما را در فرآیند اندازه گیری دقیق فریم عینک کودکتان راهنمایی کرده ایم.

نکات قبل از خرید عینک کودکان

نکات قبل از خرید عینک کودکان
بسیاری از اوقات، والدین از مشکلات بینایی کودکان خود و تأثیر آن ها بر عملکرد مدرسه آگاه نیستند. بنابراین انجام معاینات چشمی سالانه برای تشخیص به موقع این ناهنجاری های بینایی و رفع آن ها بسیار مهم است. این امر به ویژه در صورتی مهم است که کودک دچار سردرد، عدم علاقه، گیجی حروف، استفاده از انگشت برای دنبال کردن خطوط هنگام خواندن باشد یا به طور مداوم چشمک زند.

اگر بعد از معاینه، نوعی مشکل انکساری تشخیص داده شود، عینک تجویز می شود. این گاهی اوقات می تواند باعث سردرگمی و تردید والدین در مورد اینکه بهترین عینک برای فرزندانشان چیست، چه ویژگی هایی باید داشته باشند، فریم چگونه باید باشد یا چه نوع عدسی مناسب ترین است، ایجاد کند. در ادامه به نکات خرید عینک برای کودکان اشاره شده است.

مطالعه بیشتر: بیماری ‌های چشمی شایع در کودکان که هر والدینی باید بداند

نکات خرید عینک برای کودکان

۱. اندازه فریم

اندازه فریم عینک کودکان
یکی از مهم ترین نکات خرید عینک برای کودکان اندازه فریم است. فریم‌های عینکی که برای کودکان تولید می‌شود، شامل گستره‌ای از سنین است و حتی برای نوزادانی که چند ماهه هستند نیز موجود است. پیدا کردن سایز مناسب کودک شما باید آسان باشد. اما به خاطر داشته باشید که نسخه اپتیکال تعیین می کند که لنز چقدر ضخیم خواهد بود. اگر کودک شما نسخه بالایی دارد، از فریم های بزرگ خودداری کنید. هرچه فریم بزرگ تر باشد، لنز ضخیم تر خواهد بود.

عدسی بزرگتر به این معناست که احتمال وجود انحرافات بیشتر در نواحی لبه‌ای عینک وجود دارد. این انحرافات ممکن است باعث افزایش خطر دید کم‌وضوح یا تغییر شکل دید در لبه‌های عینک شود.

۲. طرحی جذاب انتخاب کنید.

انتخاب طرحی جذاب یکی دیگر از نکات خرید عینک برای کودکان می باشد. بسیاری از کودکان برای اولین بار از عینک زدن احساس ناراحتی می کنند. اجازه دهید فرزندتان آنچه را که دوست دارد به شما نشان دهد و در عین حال او را تشویق کنید تا فریم هایی را انتخاب کند که طراحی مدرن و جذابی دارند. هدف این است که فرزند شما با اعتماد به نفس و ظاهر خوب از فروشگاه بیرون برود!

۳. فلز یا پلاستیک

جنس عینک مناسب برای کودکان

انتخاب فریم فلزی یا پلاستیکی یکی دیگر از نکات خرید عینک برای کودکان می باشد. امروزه فریم های فلزی و پلاستیکی از نظر دوام، وزن و هزینه به طور مشابه ساخته می شوند. با این حال، ترکیب فلز می‌تواند بین فریم‌ها متفاوت باشد. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری خرید عینک، مهم است که با مسئول ارائه مشاوره و خدمات فنی مرتبط با عینک مشورت کنید.

همچنین، اگر کودک شما علائم آلرژی به هر ماده ای (به عنوان مثال نیکل) که در بسیاری از فریم های عینک یافت می شود نشان داده است، نگران نباشید فریم هایی از مواد ضد حساسیت نیز در فروشگاه آرمانی ویژن موجود است.

۴. تناسب پل مناسب

بینی کودکان به طور کامل رشد نکرده است، بنابراین آن ها پلی ندارند که از لیز خوردن عینک آن ها به پایین جلوگیری کند. پیدا کردن فریم های مناسب برای فرزندتان در این زمینه می تواند دشوار باشد.

با این حال، خبر خوب این است که فریم های فلزی با پدهای بینی قابل تنظیم ساخته می شوند و اخیراً حتی فریم های پلاستیکی متناسب با بینی های کوچک ساخته می شوند. با طیف وسیعی از طرح‌های موجود و توصیه‌های یک اپتومتریست، فریمی که انتخاب کنید که کاملاً متناسب با بینی کودک شما باشد.

۵. سبک دسته عینک

سبک دسته عینک برای کودکان
یکی دیگر از نکات خرید عینک برای کودکان در نظر داشتن سبک دسته عینک است. اگر نگرانی درباره افتادن عینک کودک از صورتشان دارید، می‌توانید عینک‌هایی با دسته های رابط دار (که به جای دسته‌های معمولی از رابط استفاده می‌کنند) تهیه کنید. دسته های عینک رابط دار به کودک کمک می‌کنند تا عینک‌ها بهتر و محکم‌تر روی صورتشان بمانند و از افتادن آن‌ها جلوگیری شود. این رابط ها تماماً دور پشت گوش می پیچند و عینک را در جای خود نگه می دارند.

این رابط ها که دور پشت سر کودک قرار می گیرد را نیز می توان برای نگه داشتن عینک در جای خود خریداری کرد. هر دوی این گزینه ها برای کودکان کوچکتر توصیه می شود. دسته عینک با اندازه دقیق برای کودکان بزرگتر نیز موجود است.

۶. مواد لنز

هنگامی که شما و فرزندتان در مورد فریم ها به توافق رسیدید، موضوع بعدی از نکات خرید عینک برای کودکان، مواد لنز است. عدسی ‌های کودکان باید از موادی مانند پلی‌کربنات یا trivex ساخته شوند، که هر دو عدسی‌ها با شاخص شکست بالا هستند. این نوع عدسی‌ها به طور ویژه برای کودکان طراحی شده‌اند و به آن‌ها احساس راحتی بیشتری نسبت به عدسی‌های پلاستیکی معمولی می‌دهند. این لنزها سبک وزن، مقاوم در برابر ضربه و ضد خش هستند. آن ها همچنین محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهند تا اطمینان حاصل شود که چشمان کودک در برابر اشعه UV خورشید محافظت می شوند.

از انتخاب عدسی های شیشه ای برای عینک کودکان خودداری کنید زیرا سنگین هستند و می توانند راحت تر ترک بخورند یا بشکنند.

۷. لولاهای فنری

لولاهای فنری عینک کودکان
ویژگی مهم دیگری از نکات خرید عینک برای کودکان که باید در نظر داشته باشید، داشتن لولاهای فنری است. محورهای فنری به طوری طراحی شده‌اند که اجازه می‌دهند که پهلوهای عینک به صورت خارجی خم شوند، بدون اینکه هیچ گونه آسیبی به عینک وارد شود. از آنجایی که بچه ها همیشه مراقب عینک زدن و برداشتن آن نیستند، لولاهای فنری احتمال نیاز به تعمیرات مکرر و تنظیمات در عینک‌ها کاهش می دهد.

همچنین اگر کودک شما مکرراً با عینک به خواب می رود، آن ها یک ویژگی عالی هستند. لولاهای فنری نیز به ویژه برای کودکان نوپا توصیه می شود که اغلب با عینک جدید خود بازی می کنند.

۸. عینک آفتابی

استفاده از عینک آفتابی برای کودکان از سنین پایین بسیار حیاتی است، زیرا این عمل می‌تواند چشمان آن‌ها را در برابر اثرات مخرب پرتوهای ماوراء بنفش (UV) و نور آبی با انرژی بالا (HEV) حفاظت کند. کودکان ساعت ها در خارج از منزل زیر نور خورشید می گذرانند. حفاظت ویژه در برابر اشعه های خورشید به ویژه در ساحل، یا در حین برف بازی که نور خورشید از آب و برف منعکس می شود، برای سلامت چشم بسیار مهم است. بسیاری از کارشناسان می گویند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های مضر می تواند باعث ایجاد بیماری های چشمی شدید در آینده شود.

هنگام انتخاب عینک آفتابی، به خاطر داشته باشید که در حالی که تراکم رنگ و رنگ لنز معمولاً به اولویت شخصی بستگی دارد، مهم است که بپرسید که آیا لنزها برای ایمنی و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش مطابق با FDA هستند یا خیر. همچنین، خرید لنزهای عینک آفتابی پلی کربنات به دلیل وزن سبک، مقاوم در برابر ضربه و پوشیدن راحت، به طور کلی سودمند است.

۹. لنزهای فتوکرومیک/ انتقالی

لنزهای فتوکرومیک عینک کودکان
لنزهای فتوکرومیک ویژگی دیگری از نکات خرید عینک برای کودکان است که باید در نظر داشته باشید. اگر فرزند شما نیازمند دید تمام وقت با تمرکز ویژه برای دید از راه دور است، به خرید لنزهای فتوکرومیک فکر کنید. عینک هایی با لنزهای فتوکرومیک که به آن ها لنزهای انتقالی نیز می گویند، گزینه بسیار خوبی برای کودکان هستند زیرا نیاز به عینک آفتابی را از بین می برند.

عینک هاب فتوکرومیک به طور خودکار در حضور نور خورشید از لنزهای شفاف به لنزهای تیره تبدیل می شوند و بعد از قرار نگرفتن زیر نور خورشید دوباره به لنز شفاف بر می گردند. لنزهای فتوکرومیک در مواد و رنگ‌های مختلف لنز وجود دارند و ۱۰۰ درصد اشعه‌های UV خورشید را مسدود می‌کنند و در عین حال از نور HEV محافظت می‌کنند.

۱۰. عینک محافظ برای ورزش

کودکان در برابر آسیب های چشمی و شکستگی عینک آسیب پذیر هستند زیرا به طور منظم درگیر بازی های فعال و ورزش می باشند. به همین علت این موضوع در لیست نکات خرید عینک برای کودکان قرار می گیرد.

اگر کودک شما درگیر ورزش است، عینک های محافظ مانند عینک های ورزشی، لنزهای پلی کربنات یا محافظ های جانبی می توانند از بسیاری از آسیب های چشمی مرتبط با ورزش و/یا آسیب به عینک معمولی او جلوگیری کنند.

شاید بازیکنان بسکتبالی را دیده باشید که از این نوع فریم ها استفاده می کنند. عینک محافظ برای همه ورزش‌ها مانند هاکی، بسکتبال، فوتبال، بیس‌بال، تنیس و هر ورزش دیگری که ورزشکار در حال حرکت است ضروری است. فریم های معمولی عینک محافظت کافی را ایجاد نمی کنند و به راحتی می توانند آسیب ببیند. می‌توانید عینک‌های محافظ را با لنزهای نسخه‌ای تهیه کنید تا کودکان بتوانند در حین انجام ورزش مورد علاقه‌شان بدون هیچ خطری به وضوح دید بیشتری داشته باشند.

۱۱. یک جفت عینک یدکی بخرید

از آنجایی که کودکان می توانند عینک خود را سخت نگه دارند، خرید یک جفت دوم برای آن ها ایده خوبی است، به خصوص اگر کودک شما نسخه بالایی دارد و نمی تواند بدون عینک خود عمل کند.

برندهای عینک کودکان

وقتی صحبت از برندهای عینک کودک می شود، تعدادی از آن ها به دلیل کیفیت، دوام و استایلشان متمایز می شوند. برندهایی مانند ورساچه، نایک و امپریو آرمانی طیف وسیعی از عینک‌های مد روز و کاربردی را ارائه می‌کنند که به‌طور خاص برای کودکان طراحی شده‌اند. این برندها ایمنی و راحتی را در اولویت قرار می‌دهند و در عین حال از طرح‌های سرگرم‌کننده و رنگ‌های شاداب برای جذب کودکان استفاده می‌کنند.

۱- عینک ورساچه

عینک‌های ورساچه لوکس بودن را با عملکرد ترکیب می‌کنند و عینک‌های شیک را برای کودکان ارائه می‌دهند. ورساچه با تمرکز بر مواد با کیفیت و توجه به جزئیات، فریم‌هایی را ایجاد می‌کند که هم مد روز و هم بادوام هستند و این اطمینان را ایجاد می‌کند که کودکان می‌توانند سبک منحصر به فرد خود را در عین لذت بردن از عینک‌های راحت و قابل اعتماد داشته باشند.

 

۲- عینک نایک

عینک‌های کودکانه نایکی طراحی‌شده‌اند تا هماهنگی بین طراحی ورزشی و کاربری روزمره داشته باشند و به سبک زندگی فعال کودکان منطبق باشند. فریم های عینک نایک که با مواد سبک وزن و فناوری های نوآورانه طراحی شده اند، دوام و راحتی را برای کودکان و نوجوانان ورزشکار فراهم می کند. نایک با تمرکز بر عملکرد و استایل تضمین می‌کند که کودکان می‌توانند با اعتماد به نفس و استعداد به دنبال علایق خود بروند.

 

۳- عینک امپریو آرمانی

عینک های بچه گانه امپوریو آرمانی سبک پیچیده و ساخت با کیفیتی را ارائه می دهد که برای علاقه مندان به مد طراحی شده است. این فریم‌ها زیبایی، کاربری و مقاومت را با هم ترکیب کرده‌اند. برند عینک امپریو آرمانی سلیقه های منحصر به فرد کودکان را برآورده می کند و به آن ها اجازه می دهد شخصیت خود را با اعتماد به نفس و ذوق ابراز کنند.

 

روش اندازه گیری فریم عینک کودکان

در بالا به نکات خرید عینک برای کودکان اشاره کردیم. یکی از نکات مهمی که باید همواره در نظر داشته باشید اندازه عینک است. به عنوان والدین، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که تمام جنبه های زندگی فرزندتان، از جمله عینک، به درستی برای او مناسب است. انتخاب یک عینک مناسب فقط به ظاهر نیست، بلکه مهمتر از آن، به تناسب آن نیز مربوط می شود. در ادامه، شما را در فرآیند اندازه گیری دقیق فریم عینک کودکتان راهنمایی می کنیم.

روش اندازه گیری فریم عینک کودکان

عموماً اندازه‌گیری یک جفت چهارچوب عینک به سه ابعاد اصلی توجه می‌شود: عرض لنز، عرض پل (بخشی که بین دو لنز واقع شده است)، و طول دسته (بخشی که از سمت چهارچوب به بیرون می‌آید) – همه به واحد میلیمتر.

  • عرض لنز: این اندازه گیری افقی از لبه یک لنز به لبه دیگر است. اغلب بین ۶۰-۴۰ میلی متر است.
  • عرض پل: فاصله بین دو لنز را اندازه گیری می کند. محدوده متوسط از ۲۴-۱۴ میلی متر است.
  • طول دسته: طول بازوی عینک است که معمولاً بین ۱۵۰-۱۲۰ میلی متر است.

این اندازه گیری ها اغلب به صورت سه عدد نوشته می شوند، به عنوان مثال، ۴۸-۱۶-۱۲۵. درک این اعداد به شما کمک می کند تا عینک مناسب فرزندتان را پیدا کنید.

چگونه صورت کودک خود را اندازه گیری کنیم؟

در حالی که یک اپتومتریست معمولاً این اندازه‌گیری‌ها را انجام می‌دهد، شما می‌توانید آن را در خانه نیز انجام دهید. در ادامه یک روش ساده وجود دارد:

  • عرض لنز: صورت کودک را از یک طرف چشم راست به طرف چشم چپ اندازه گیری کنید. این اندازه گیری می تواند به تخمین عرض لنز مورد نیاز کمک کند.
  • عرض پل: پهنای بینی کودک خود را در جایی که پل عینک قرار می گیرد اندازه بگیرید.
  • طول دسته: از بالای گوش شروع کنید و تا حدود یک اینچ زیر لاله گوش پایین بیایید.

به خاطر داشته باشید که برای سازگاری با اندازه عینک، این اندازه ها را بر حسب میلی متر انجام دهید.

و در آخر…

پیدا کردن عینک مناسب برای کودک شما نباید دلهره آور باشد. با درک اندازه‌گیری‌های فریم و نحوه گرفتن آن‌ها، می‌توانید با اطمینان عینکی را انتخاب کنید که راحتی کودکتان را تضمین کند و دید او را بهینه کند. همیشه به یاد داشته باشید، عینک مناسب تنها به منظور افزایش دید بهتر نیست، بلکه در مورد افزایش اعتماد به نفس و راحتی کودک شما نیز هست.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
    سبد خرید فروشگاه
    برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...
    فروشگاه
    0 مورد سبد خرید