300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

مقالات

بهترین عینک برای صورت گرد (مرد و زن): فریم ها، اشکال و انواع

عینک تمام فریم برای صورت گرد

بهترین عینک برای صورت گرد عینک های مستطیلی، مربعی، هندسی، چشم گربه ای، فریم ابرویی و تمام فریم هستند. به طور کلی، عینک‌ها نه تنها به بهبود دید و حفظ سلامت چشم‌ها کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند به شکل‌دهی و بهبود ظاهری صورت نیز کمک کنند. در این مقاله، ما به طور خاص بر روی صورت های گرد تمرکز خواهیم کرد. چندین شکل فریم وجود دارد که برای صورت‌های گرد مناسب است که در ادامه مطلب به آن اشاره کرده ایم.

آیا شما فرم صورت گرد دارید؟

قبل از اینکه به انواع فریم مناسب برای صورت گرد بپردازیم برای درک بهتر ابتدا به خصوصیات صورت گرد اشاره کرده ایم. هیچ کس دارای یک شکل صورت کاملاً مشخص و استوار نیست و ممکن است ویژگی‌های صورتشان متنوع و ترکیبی از انواع مختلف شکل‌های صورت باشد.

تشخیص شکل صورت شما مستلزم بررسی ویژگی‌های صورت شما (یعنی فک، استخوان‌های گونه و پیشانی) و دیدن شکل صورت شما است.

چه چیزی یک صورت را گرد می کند؟ در اینجا بارزترین ویژگی های صورت گرد اشاره شده است:

  • گونه های پر
  • استخوان گونه در صورت های گرد پهن ترین قسمت صورت محسوب می شود
  • عرض فک و پیشانی تقریباً یکسان است
  • چانه گرد با زوایای کم

مشخصات صورت گرد
اگر ویژگی های بالا کم و بیش با شما مطابقت دارند، احتمالاً صورت گرد (یا حداقل صورت گرد!) دارید. اما اگر احساس می کنید که صورت شما گرد نیست می توانید با مطالعه مقاله دیگر وب سایت آرمانی ویژن با عنوان انتخاب فریم عینک براساس فرم صورت اطلاعات دقیقتری در خصوص عینک مناسب صورت خود بدست آورید.

قبل از اینکه به معرفی عینک اپتیکال برای صورت گرد بپردازیم ابتدا به عینک های آفتابی مناسب برای صورت گرد اشاره کرده ایم. چرا که کمی متفاوت از هم می باشند.

بهترین عینک آفتابی برای صورت گرد چیست؟

بهترین عینک آفتابی برای صورت‌های گرد، عینک‌های آفتابی مربعی، خط ابرو، گربه‌ای و هندسی هستند، زیرا به ساختار چهره کمک می‌کنند و در عین حال از چشمان شما محافظت می‌کنند و ظاهری مد ارائه می‌دهند. بهترین عینک آفتابی برای صورت های گرد کمی با بهترین عینک های طبی برای صورت های گرد متفاوت است، زیرا عینک های آفتابی به دلایلی متفاوت از عینک های اپتیکال استفاده می شوند. بهترین عینک آفتابی برای صورت گرد، عینک‌هایی هستند که ناحیه وسیعی از چشم را پوشش می‌دهند تا به محافظت از چشم در برابر نور خورشید و اشعه‌های فرابنفش کمک کنند و در عین حال ظاهری شیک را ارائه دهند. بهترین عینک آفتابی برای فرم صورت گرد در زیر لیست شده است.

مطالعه بیشتر: معرفی ۱۰ راهکار مهم برای مراقبت و حفظ بهداشت چشم

۱- عینک آفتابی مربعی شکل

عینک‌های آفتابی مربعی شکل مانند عینک‌های اپتیکال مربعی شکل به ایجاد ساختار در صورت کمک می‌کنند. عینک‌ های آفتابی مربعی، شکل کلاسیک به ظاهر می‌دهند و پوشش خوبی برای چشم دارند تا در برابر نور خورشید محافظت کنند.

عینک آفتابی مربعی شکل

۲- عینک آفتابی Browline:

عینک آفتابی Browline برای صورت‌های گرد عالی است، زیرا توجه را به قسمت بالایی صورت جلب می‌کند. کل لنز همچنین پوشش خوبی برای چشم ایجاد می کند و به محافظت از چشمان شما در برابر نور خورشید کمک می کند.

۳- عینک آفتابی چشم گربه ای

عینک آفتابی چشم گربه ای شکل فریم عینک آفتابی محبوبی برای افرادی است که صورت گرد دارند، زیرا صورت را کانتور می کنند و ظاهری شیک را به فرد می دهد. این نوع عینک به محافظت از چشمان شما در برابر نور خورشید کمک می کند.

عینک آفتابی چشم گربه ای
۴- عینک آفتابی هندسی:

عینک آفتابی هندسی در اشکال مختلفی از پنج ضلعی، شش ضلعی و هشت ضلعی تولید می شود. آن ها مناسب برای شکل دادن به صورت گرد هستند و لنزهای عریض تر به محافظت از چشمان شما در برابر نور خورشید کمک می کنند.

رنگ عینک آفتابی برای صورت گردتر به اندازه رنگ عینک اپتیکال شما مهم است و هر دو از پیشنهادات یکسانی پیروی می کنند. رنگ‌های تیره‌تر عینک آفتابی، مانند قهوه‌ای، مشکی و خاکستری، گزینه خوبی برای افرادی است که صورت گردتری دارند، زیرا به برجسته‌تر شدن عینک آفتابی بر روی صورت کمک می‌کنند و بر ویژگی‌های تقویت‌کننده و کانتورینگ آن‌ها تأکید می‌کنند.

عینک‌های آفتابی چشم گربه‌ای عموماً فریم زنانه‌تری دارند، اما عینک‌های چشم گربه‌ای، هندسی، مربعی و خط ابرو برای همه افراد، اعم از زن و مرد، مناسب هستند. همه این شکل‌های فریم با ظاهری مردانه‌تر یا زنانه‌تر کار می‌کنند و به کشیده شدن هر چهره، مشخص کردن ویژگی‌ها و پوشش خوبی برای محافظت در برابر نور خورشید کمک می‌کنند.

معرفی انواع فریم عینک مناسب صورت گرد

۱-عینک مستطیلی برای صورت گرد

عینک‌ مستطیلی برای افرادی که صورت‌های گرد دارند، انتخاب محبوبی در عینک‌های آفتابی هستند. این نوع عینک‌ها به دلیل شکل و ساختارشان، به صورت شخص تعریف و ساختار می‌دهند و به این صورت کمک می‌کنند که صورت شما بیشتر به چشم بیاید و ویژگی‌های آن بهتر مشخص شود. به طور کلی، این نوع عینک‌ها به صورت شما یک شکلی بیشتر تعیین شده و تعریف شده می‌دهند.

برای یک صورت گرد، فریم عینک مستطیلی با لنزهای عریض و ارتفاع کم مناسب است. لنزها توسط یک قاب ساختارمند و مستطیلی احاطه شده‌اند. عینک های مستطیلی یکی از بهترین شکل های فریم عینک برای صورت گرد هستند. این نوع فریم‌ها با ایجاد تضاد و تنش با صورت گرد، آن را متعادل تر و کمتر دایره‌ای می‌کنند.

مزایای عینک مستطیلی برای صورت گردمعایب عینک مستطیلی برای صورت گرد
صورت را کشیده تر و کانتور می کنند.معایب این نوع عینک برای صورت گرد، حول سبک شخصی یا ترجیحات طراحی می چرخد، زیرا از نظر تکمیل چهره گرد، عینک های مستطیلی به عنوان یکی از بهترین انتخاب های فریم در نظر گرفته می شوند.
که شکل باریک و زیبای آن بر روی بسیاری از اشکال صورت، نه فقط صورت‌های گرد، جذاب است.
همیشه مد هستند و جذابیت خود را حفظ کنند

عینک مستطیلی برای صورت گرد

 

۲- عینک مربعی برای صورت گرد

عینک های مربعی شکل برای صورت گرد یکی از محبوب ترین عینک ها هستند زیرا به تعادل چهره دایره ای کمک می کنند. یک قاب عینک مربع برای صورت گرد، به یک فریم با شکل مربع اشاره دارد که لنزهای آن در عرض و ارتفاع مشابه هستند. قاب های مربعی دارای طراحی زاویه دار و ساختار یافته با خطوط قوی هستند.

عینک‌های مربعی برای کمک به تعادل و ساختار دادن به یک صورت گرد طراحی شده‌اند. این نوع عینک‌ها با تغییر شکل صورت به نظر می‌رسد و به تعادل و جذابیت بیشتری در ظاهر فرد کمک می‌کنند. افراد دارای صورت گرد معمولاً دارای ویژگی های صورت پهن تر و گردتر مانند استخوان گونه، بینی و خط فک هستند. قاب عینک مربعی نسبت یک صورت گرد را تغییر می دهد و به آن کمک می کند کشیده تر به نظر برسد.

این نوع فریم عینک برای صورت گرد، به دلیل تطبیق پذیری، قابلیت اعتماد و قابلیت پوشیدن وسیع، برای مدت طولانی در بین افرادی که عینک می زنند یک انتخاب محبوب بوده است. عینک های مربعی برای همه چهره ها، چه زنانه یا مردانه، مناسب هستند. عینک مربعی برای مردان با صورت گرد برای ایجاد تعادل و کانتور به صورت عمل می کند. عینک مربعی برای زنان با صورت گرد برای متعادل کردن صورت، کشیده تر کردن و برجسته کردن ویژگی های صورت مناسب است.

مزایای عینک مربعی شکل برای صورت گردمعایب عینک مربعی شکل برای صورت گرد
برای جمعیت وسیعی از افراد مناسب هستند.معایب عینک مربعی یک مورد ترجیح سبک شخصی یا انتخاب طراحی است، زیرا عینک مربعی به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین انتخاب های فریم برای صورت گرد در نظر گرفته می شود.
محبوبیت پایدار آن ها
تطبیق پذیری آنها با هر نوع شکل صورت

عینک مربعی برای صورت گرد

۳. عینک هندسی برای صورت گرد

عینک هندسی برای صورت گرد یک انتخاب شیک است، زیرا می توانند اندازه و تعادل بیشتری ببخشند و زیبایی آن ها را بیشتر برجسته کنند. فریم عینک هندسی برای صورت گرد، به عینک هایی اطلاق می شود که فریم اطراف عدسی دارای زوایای زیادی است که دارای چهار یا چند ضلع است. عینک های هندسی در اشکال مختلفی از جمله پنج ضلعی، شش ضلعی، هفت ضلعی و هشت ضلعی وجود دارند. اشکال قاب مربع و مستطیل ممکن است در این دسته قرار گیرند.

اشکال هندسی قاب به گونه ای طراحی شده اند که زوایایی را به صورت های گرد ایجاد می کنند و به نوبه خود شکل و ساختاری را ارائه می دهند. زوایای و خطوط یک قاب هندسی در مقابل ویژگی‌های صورت گرد تضاد ایجاد می کند و به صورت کانتور می‌دهند. عینک های هندسی به تغییر نسبت های صورت گرد از دایره ای تر و گرد به باریک تر و با کشیده تر کمک می کنند.

اگرچه عینک‌های هندسی با شکل منحصربفرد خود به ظاهری جذاب و اصالت می‌دهند، اما برای بسیاری از موقعیت‌ها، رسمی یا غیر رسمی، مناسب هستند. شکل هندسی عینک برای صورت گرد، به خوبی برای هر دو فصل تابستان و زمستان مناسب است، زیرا سبک منحصر به فرد آن ها مکمل ظاهر تابستانی روشن است، یا ظاهری آرام تر در زمستان را به ارمغان می آورد.

عینک‌های هندسی مردانه با صورت گرد، زوایای و ساختاری را به چهره می‌بخشند. عینک هندسی برای زنان با صورت گرد به ساختار و تعادل چهره کمک می کند و ویژگی های صورت را برجسته می کند.

مزایای عینک هندسی برای صورت گردمعایب عینک هندسی برای صورت گرد
ویژگی های صورت را برجسته می کند و به چهره شما شخصیت می بخشد.اشکال اصلی عینک هندسی این است که هرچه اضلاع و زوایای فریم بیشتر باشد، مانند یک هشت ضلعی، شیشه های هندسی بیشتر شبیه یک قاب گرد یا دایره می شوند که برای صورت گرد نامناسب است. فریم‌های دایره‌ای به انحنای صورت گرد می‌افزایند، بنابراین بهتر است هنگام خرید عینک‌ های هندسی برای صورت گرد فریمی با چهار، پنج یا شش ضلع انتخاب کنید، زیرا به ساختار و تعادل صورت شما کمک می کند.
تطبیق پذیری آنها برای هر مناسبت و در هر فصلی

عینک هندسی برای صورت گرد

۴. عینک گربه ای برای صورت گرد

عینک‌ های گربه‌ای برای صورت‌های گرد، یک انتخاب شیک و همیشگی از عینک‌هایی هستند که می‌توانند گونه‌ها را برجسته کرده و چهره را کشیده تر کنند. قاب عینک چشم گربه ای طراحی تیز و گربه ای دارد.
یک عینک گربه ای برای صورت گرد طراحی شده است تا توجه را به قسمت بالایی صورت جلب کند و باعث تعادل و ساختار بیشتر صورت شود. صورت گرد دارای تناسب یکسان است. گوشه های فوقانی نوک تیز شکل قاب چشم گربه ای، نیمه بالایی صورت را بلند می کند و در ظاهر از گونه های گردتر جلوگیری می شود. فریم های چشم گربه ای به کشیده تر شدن نسبت های گرد و دایره ای صورت کمک می کند.

عینک های گربه ای یک سبک کلاسیک از فریم عینک هستند. عینک های چشم گربه ای که از دهه ۱۹۳۰ به عنوان یک عنصر اصلی در دنیای مد به حساب می آیند، نمایانگر زیبایی و جذابیت دوران هالیوود در نظر گرفته می شوند.

عینک‌های گربه‌ای ممکن است به‌طور سنتی شکل فریم زنانه‌تری در نظر گرفته شوند، با این حال، آن‌ها برای تکمیل هر چهره‌ای، چه مردانه‌تر، چه زنانه‌تر کار می‌کنند و خنثی‌تر از جنسیت هستند. عینک گربه ای برای مردان با صورت گرد به جلب توجه به خط ابرو کمک می کند و به صورت گرد ساختار بیشتری می بخشد. عینک چشم گربه ای برای زنان با صورت گرد ناحیه ابرو را بلند کرده و چشم ها را برجسته می کند.

مزایای عینک گربه ای برای صورت گردمعایب عینک گربه ای برای صورت گرد
نیمه بالایی صورت را برجسته می کند.نقطه ضعف اصلی عینک های گربه ای برای صورت گرد اندازه آنهاست، زیرا برخی از این فریم ها می توانند سایز کمتری داشته باشند.
فریمی کلاسیک و جاودانه و همیشه شیک هستند.
تطبیق پذیری و قابلیت استفاده در هر فصل، روز یا شب اشاره کرد.

عینک گربه ای برای صورت گرد

۵. عینک تمام فریم برای صورت گرد

عینک ‌های تمام فریم برای صورت گرد یک انتخاب محبوب هستند. زیرا به ایجاد زوایای و خطوط قوی برای صورت دایره‌ای کمک می‌کنند. فول تمام قاب عینکی هستند که عدسی کاملاً توسط مواد فریم احاطه شده است. جنس این نوع فریم ها ممکن است فلز، پلی کربنات یا پلاستیک باشد. این نوع عینک برای صورت گرد از محبوب ترین انواع فریم می باشند.

عینک فول تمام برای برای صورت های گرد جهت جلب توجه به قسمت بالایی صورت و متعادل کردن ساختار صورت طراحی شده اند. این نوع عینک ها به متعادل کردن نسبت‌های صورت گرد کمک می‌کنند، صورت را کشیده تر و زاویه دار نشان می‌دهد.

عینک فول تمام برای همه افراد مناسب است. این نوع عینک برای صورت گرد مردانه برای جهت جلب توجه به قسمت بالایی صورت، برجسته‌کردن خط ابرو و ایجاد ساختار کمک می کند. عینک های تمام فریم برای خانم‌هایی که صورت گرد دارند، جلوه مشابهی را به دست می‌آورند و توجه را به قسمت بالایی صورت جلب می‌کنند.

مزایای عینک فول فریم برای صورت گردمعایب عینک فول فریم برای صورت گرد
صورت را کانتور و فرم می دهندوزن فریم
قابلیت اطمینان و دوام آن ها است
بادوام‌ترین و محبوب‌ترین سبک‌های عینک در بازار است

عینک تمام فریم برای صورت گرد

بهترین رنگ عینک برای صورت گرد چیست؟

بهترین رنگ‌های عینک برای صورت گرد تناژ تیره می باشد. مانند مشکی، خاکستری و سایه‌های تیره‌تر آبی و سبز، زیرا این رنگ‌ها به جلب توجه به عینک‌ و مناطقی که می‌خواهند بر آن تاکید کنند کمک می‌کند. مهم ترین عاملی که هنگام انتخاب عینک برای صورت گرد باید در نظر گرفت این است که فریم عیوب ها را برطرف کند. فریم هایی از جماه مستطیل، مربع، هندسی، چشم گربه ای، خط ابرو و فول فریم بهترین شکل عینک برای صورت گرد هستند و رنگی که در آن ها وجود دارد این جلوه ها را بیشتر می کند.

به طور کلی، رنگ های تیره عینک برای صورت گرد بهترین هستند. رنگ‌های روشن به طور کلی با چهره ترکیب می‌شوند و ویژگی های صورت گرد را تقویت می کنند.

قاب‌های مستطیل، مربع، هندسی چشم گربه‌ای، خط ابرو و تمام فریم دارای زوایا و خطوط پررنگ هستند که رنگ‌های تیره‌تر به تقویت آن کمک می‌کنند. رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای، خاکستری و تیره‌تر قاب‌های آبی و سبز به ایجاد کنتراست و وضوح در یک چهره گرد کمک می‌کند.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید، که اینها فقط پیشنهادات هستند. شما باید سبک شخصی و فردیت خود را با هر رنگی که بیشتر دوست دارید بیان کنید.

مطالعه بیشتر: انتخاب عینک متناسب با شخصیت و سبک زندگی شما

عینک هایی که برای فرم صورت گرد مناسب نیستند کدامند؟

عینک هایی که برای فرم های گرد انتخاب خوبی نیستند، عینک های گرد، بیضی، خلبانی هستند، زیرا این عینک ها می توانند انحنا و پر بودن صورت گرد را افزایش دهند. عینک هایی که برای صورت های گرد مناسب نیستند و دلیل آن به شرح زیر است:

  • عینک های گرد: عینک های گرد برای صورت گرد توصیه نمی شوند زیرا صورت را دایره ای تر نشان می دهند. آنها صورت را کانتور نمی کنند.
  • عینک های بیضی: مانند عینک های دایره ای، عینک های بیضی برای صورت های گرد گزینه مناسبی برای شکل قاب نیستند. زیرا به پری و شکل دایره ای صورت گرد می افزایند.
  • عینک خلبانی: عینک خلبانی دارای عدسی دایره‌ای است. این لنز ممکن است مکمل صورت گرد نباشد زیرا انحناها را اضافه می کند و بر پری گونه ها اضافه کند.
فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
    سبد خرید فروشگاه
    برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...
    فروشگاه
    0 مورد سبد خرید