300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

300 هزار تومان تخفیف اولین خرید عینک " کد تخفیف: First " تمام عینک‌های سایت موجود و قیمت‌ها به روز می‌باشند.

مقالات

راهنمای خرید عینک: ۷ مرحله اصلی برای خرید آنلاین

راهنمای خرید عینک

انتخاب یک جفت عینک تجویز شده مناسب در واقع کار دشواری است. به دلیل مجموعه گسترده ای که امروزه در بازار موجود است، معمولاً در مورد اینکه کدام یک را بخریم سردرگم می شویم به همین دلیل قبل از خرید نیاز است که راهنمای خرید عینک را مطالعه کنید. چندین نکته وجود دارد که باید قبل از خرید عینک مناسب برای خود در نظر بگیرید. قرار دادن بینش زیاد در مورد طیف عینک های جدید به این معنی است که آن ها نه تنها چشم نواز خواهند بود، بلکه بخشی از شخصیت شما را نیز نشان می دهند و تبدیل می شوند. ناگفته نماند که امروزه عدسی های عینک باید دید مطلوبی را برای کاربر فراهم کند.

گاهی اوقات چاره ای جز خرید یک عینک جدید نیست. نه فقط به این دلیل که وضعیت بینایی شما تغییر کرده است، بلکه به این دلیل که مد با سرعت به رشد خود ادامه می دهد یا به این دلیل که برای فعالیت های خاص به عینک دوم نیاز دارید. یا شاید عینک های قدیمی شما فرسوده شده اند. اما در نتیجه انتخاب گسترده ای که امروزه امکان پذیر است، خرید فریم و لنز عینک جدید دیگر کار آسانی نیست. اما اگر در راهنمای خرید عینک اشاره شود که افراد به چه چیزی باید توجه کنند، به راحتی عینک مناسب را پیدا می کنند.

نکات مهم قبل از خرید عینک

نکات مهم قبل از خرید عینک

یکی از مهم ترین نکاتی که ما در مطلب راهنمای خرید عینک اشاره کرده ایم بحث کاربرد عینک برای شماست که در ادامه به آن پرداخته ایم. هنگام خرید عینک نسخه جدید، معیار بسیار مهمی که باید در نظر داشت، محدوده کاربرد عینک است. این مدل می تواند از فردی به فردی بسیار متفاوت باشد. یک فرد که تمام روز با رایانه سر و کار دارد، نیاز به عینک‌های مختلف دارد. عینک‌های مختلف برای موارد مختلفی مانند کار در داخل یا خارج از ساختمان یا برای فعالیت‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرچه اطلاعات بیشتری به اپتومتریست داده شود (یک اپتومتریست خوب سوالات زیادی خواهد پرسید) فرآیند انتخاب راحت تر خواهد بود.

چگونه عینک مناسب خود را پیدا کنید؟

نحوه انتخاب عینک مناسب

ما در راهنمای خرید عینک همواره به متقاضیان خود اشاره می کنیم که در هنگام خرید دو عامل مهم را در نظر داشته باشند: دید مطلوب و آرام و همچنین ظاهر عالی.

فکر کردن زیاد در انتخاب عینک های جدید به این معنی است که آن ها نه تنها چشم نواز خواهند بود، بلکه منعکس کننده و بخشی از شخصیت شما خواهند شد. امروزه ناگفته نماند که خود عدسی های عینک باید دید مطلوبی را در اختیار کاربر قرار دهند. اپتومتریست می تواند به شما کمک کند تا نه تنها فریم عینک مناسب را برای ایجاد تناسب بهینه انتخاب کنید، بلکه لنزهای عینک شما را کاملاً مطابق با نیازهای شما سفارشی کند.

گاهی اوقات، هیچ جایگزین دیگری جز خرید یک عینک جدید وجود ندارد و نه فقط به این دلیل که وضعیت بینایی شما تغییر کرده است، بلکه به این دلیل که مدل های جدید در حال عرضه به بازار هستند یا به این دلیل که برای فعالیت های خاص به عینک دوم نیاز دارید. یا شاید عینک های قدیمی شما به سادگی فرسوده شده اند. با این حال، انتخاب گسترده ای که امروزه در دسترس است خرید قاب و لنز عینک جدید دیگر کار آسانی نیست. در عصر حاضر، اپتومتریست های خوب تنوع بی پایانی از مدل ها، ویژگی های مختلف و راهنمای خرید عینک را به مشتریان خود ارائه می دهند. اما اگر افراد بدانند که به چه چیزی توجه کنند، به راحتی عینک مناسب را پیدا خواهند کرد.

مطالعه بیشتر: انتخاب عینک متناسب با شخصیت و سبک زندگی شما

۱- محدوده کاربرد عینک جدید شما

توجه به کاربرد عینک هنگام خرید عینک جدید
در هنگام خرید عینک جدید، معیار بسیار مهمی که باید در نظر داشت، محدوده کاربرد عینک است. این معیار می تواند به طور گسترده ای از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. یکی از اولین سوالاتی که باید از خود بپرسید این است: من واقعاً برای چه به عینک نیاز دارم؟ شخصی که تمام روز را پشت کامپیوتر کار می کند در مقایسه با کسی که عمدتاً بیرون از خانه کار می کند یا کسی که فعالیت های ورزشی انجام می دهد به عینک های متفاوتی نیاز دارد.

یکی از نکات موثر در راهنمای خرید عینک این است که هرچه اطلاعات بیشتری در اختیار اپتومتریست قرار گیرد (یک اپتومتریست خوب همیشه سوالات زیادی می پرسد) روند انتخاب آسان تر خواهد بود. تجربه خرید عینک شبیه به تجربه خرید خودرو است و در هر دو مورد، شما به عنوان مشتری از فروشنده (در اینجا اپتومتریست) راهنمایی می‌شوید و اطلاعاتی درباره تمام ویژگی‌های محصولات دریافت می‌کنید تا بتوانید تصمیم به خرید بهتری بگیرید.

۲- فناوری های روز

و نکته دیگری که در راهنمای خرید عینک صدق می کند این است که هر چه عینک‌ها شخصی‌تر باشند، نتایج بهتری درباره کیفیت دید، ویژگی‌های استفاده و تحمل کاربر به دست می‌آید، به عنوان مثال در مورد لنزهای وریفوکال ها. این مفهوم شبیه به کت و شلوار دوخت سفارشی است که شما آن را به اندازه های دقیق خود سفارشی می سازید، برخلاف خرید یک کت و شلوار آماده فروش که ممکن است کاملاً مناسب شما نباشد.

۳- انتخاب لنز عینک

انتخاب لنز عینک یکی دیگر از نکاتی است که در راهنمای خرید عینک به مشتری اشاره می کنیم. هنگامی که یک متخصص مراقبت از چشم را پیدا کردید، برای شما کاملاً طبیعی است که بخواهید به دنبال فریم هایی با ظاهر زیبا در فروشگاه بگردید. با این حال، همه لنزهای عینک برای هر نوع فریمی مناسب نیستند، اگر به دنبال دیدی واضح و بهتر هستید معمولاً بهتر است از لنزها شروع کنید. ناگفته نماند که لنزها مهم ترین جزء عینک جدید شما را نشان می دهند. تنها با انتخاب لنز مناسب، شما می‌توانید به طور کامل بر روی پشتیبانی بصری عینک خود حساب کنید.

در گذشته، شیشه موادی بود که بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت. در حال حاضر، لنزهای پلاستیکی روز به روز در حال گسترش هستند. این پیشرفت برخی از مزایای مهمی را به همراه دارد: افزایش مقاومت در برابر شکست. این لنزها خطر آسیب کمتری را تضمین می کند. پلاستیک های ویژه با کیفیت بالا می‌توانند از آسیب‌هایی که از فشار یا خش روی سطوح آن‌ها ایجاد می‌شود، محافظت کنند.

اما عوامل دیگری هم وجود دارند که نقش مهمی را در راهنمای خرید عینک به ویژه لنزهای عینک ایفا می‌کنند: علاوه بر جنبه متداول قدرت دیوپتر، عوامل مهم دیگر شامل شاخص شکست نوری (که برای ضخامت لنز مهم است)، هندسه‌های نامنظم معروف (که انحراف را در لبه‌های عدسی کاهش می‌دهند)، ویژگی‌های ضدانعکاس و درمانی و مقاومت در برابر شکستگی هستند.

پوشش‌های اضافی لنز می‌تواند به آسان‌تر کردن زندگی با عینک شما کمک کند. به عنوان مثال، چرا یک پوشش آبگریز یا ضد الکتریسیته ساکن را امتحان نکنید؟

مهم ترین ویژگی یا خصوصیتی که لنزهای عینک باید داشته باشند پوشش ضدانعکاس است. این پوشش با کاهش انعکاس نور از سطح لنزها، باعث بهبود وضوح تصویر، کاهش خستگی چشم و جلوگیری از تداخلات نوری در دید می‌شود. این به این دلیل است که انعکاس ‌های ناشی از عینک هنگام بیرون رفتن در زیر نور آفتاب، رانندگی در شب یا کار با رایانه بسیار حواس‌پرتی را ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، لنزهای ضد انعکاس باعث می شود که کاربر از عینک زدن خود غافل شود. شاید به فکر خرید عدسی های رنگی باشید. اما نکته ای که باید در راهنمای خرید عینک در نظر داشته باشید این است که از نظر کیفیت، تفاوت بسیار بزرگی بین لنزهای فتوکرومیک وجود دارد.

عامل تعیین کننده ای که در راهنمای خرید عینک هم اشاره می شود و باید در نظر گرفت این است که لنزهای به اصطلاح فتوکرومیک باید در سریع ترین زمان ممکن به تغییر شرایط نور واکنش نشان دهند و در داخل خانه به حالت شفاف درآیند و در زیر نور خورشید رنگی شبیه به عینک آفتابی یا موارد دیگر داشته باشند. همچنین محافظت ۱۰۰% از لنزها در برابر اشعه UVA و UVB حیاتی است.

۴- فریم های عینک

توجه به فریم عینک هنگام خرید
نکته دیگری که در راهنمای خرید عینک به مشتریان فروشگاه آرمانی ویژن پیشنهاد می کنیم دقت در فریم عینک است. اپتومتریست، به عنوان حرفه‌ای متخصص در زمینه عینک و محصولات مرتبط، قادر است چند مدل فریم عینک مناسب را از پیش برای شما انتخاب کند. او به خوبی از محدوده محصولات موجود در فروشگاه خود آگاهی دارد و با توجه به نیازها و سلیقه‌های شما، می‌تواند بهترین گزینه‌ها را پیشنهاد دهد. در نهایت، او به شما کمک می‌کند تا از بین تعداد زیادی از محصولات و پیشنهادات مختلف، گزینه مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

بهتر است از همان ابتدا ترجیحات خود را با توجه به رنگ، جنس و محدوده قیمت بیان کنید. مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که عینک جدید باید متناسب با فرم صورت شما باشد و همچنین با عدسی های عینک انتخابی شما سازگار باشد.

موارد زیر به عنوان یک قانون کلی اعمال می شود: افرادی که صورت گرد دارند باید فریم عینک زاویه دار را انتخاب کنند، در حالی که افراد با صورت زاویه دار برای فریم های گرد مناسب تر هستند. افرادی که صورت بیضی دارند خوش شانس هستند، زیرا می توانند از هر دو شکل فریم را انتخاب کنند. اپتومتریست به افرادی که صورت مثلثی یا قلبی دارند، مطمئناً به آن ها توصیه می‌کند که فریم عینک بیضی شکلی را انتخاب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر برای انتخاب فریم مناسب صورت خود می توانید مقاله دیگر ما را با عنوان راهنمای جامع انتخاب فریم عینک براساس فرم صورت، را مطالعه کنید.

پیشنهاد ما در راهنمای خرید عینک: هنگام انتخاب فریم عینک خود، شخصی را با خود همراه داشته باشید که شما را به خوبی می شناسد و با سلیقه و استایل شما آشناست. نظر دوم یا سوم می تواند واقعا مفید باشد. برای افرادی که بدون عینک نمی‌توانند به خوبی ببینند، سه گزینه در دسترس است:

  • شما می‌توانید از اپتومتریست خود برای عینک‌های نیمه‌چشم یا عینک‌های زیبایی (کوزمتیک) درخواست کنید.
  • لنزهای تماسی یک‌بار مصرف را قرار دهید
  • تصویر دیجیتالی از فریم های جدید احتمالی عینک‌های خود بگیرید، که سپس می‌توانید آن‌ها را روی صفحه کامپیوتر مشاهده کنید تا به تصمیم‌گیری خود کمک کند.

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای خرید عینک پیشنهاد می کنیم متریال استفاده شده در فریم عینک است. ناگفته نماند که وزن عینک در تصمیم گیری شما نقش تعیین کننده ای دارد. یک فریم عینک جدید باید از همان لحظه ای که آن را امتحان می کنید با آن احساس راحتی کنید. اگر از آلرژی رنج می برید، همچنین بسیار مهم است که در مورد آرایش اجزای فریم عینک پرس و جو کنید.

۵- کمک بیشتر پس از خرید شما

در اکثر موارد، معمولاً حدود سه روز زمان می‌برد تا بتوانید عینک جدید خود را دریافت کنید. وقتی شما عینک جدید خود را دریافت می‌کنید، اپتومتریست آن را تست می‌کند تا مطمئن شود که به طور راحت بر روی صورت شما قرار گرفته است، اما نظر شما نیز در این فرآیند مهم است و اگر شما ناراحتی یا ناهنجاری‌ای احساس کنید، به او اطلاع دهید تا تنظیمات لازم را اعمال کند.

پیشنهاد ما در راهنمای خرید عینک: باید خودتان عینک جدید را بررسی کنید تا مطمئن شوید که راحتی آن برای بینی، دور چشم‌ها (شقیقه ها) و نواحی اطراف گوش شما حفظ شده است. عینک جدید نباید هیچ نوع ناراحتی یا فشاری بر روی این مناطق ایجاد کند و باید به طور صحیح بر روی صورت قرار گیرد تا استفاده از آن راحت باشد.

هنگام خرید عینک طبی به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای خرید عینک طبی

قبل از شروع جست و جوی خود برای خرید عینک طبی جدید (یا عینک آفتابی طبی)، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بودجه
  • نسخه عینک
  • سبک، اندازه قاب و شکل قاب
  • آیا تمایل دارید یک فریم طراحی‌شده داشته باشید یا نه؟
  • آیا هر گونه افزونه یا ویژگی خاصی که مد نظرتان است، مانند پوشش ضدتابش نور را می‌خواهید؟

یکی از نکات در راهنمای خرید عینک این است که کیفیت مواد لنز را نیز در نظر بگیرید. لنزهای طبی معمولاً توسط خرده فروش تولید می شوند، نه توسط برند که فریم را می سازد. البته، دانستن آنچه می خواهید و نیاز دارید به شما کمک می کند تا به سرعت و به راحتی جستجوی خود را برای عینک جدید محدود کنید.

وقتی شک دارید، نظرات مشتریان را بخوانید تا مشخص شود که آیا خرده فروش یا برند ارزشمندی است یا خیر.

در جست و جوی عینک، گزینه های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله مواد فریم، مواد عدسی، پوشش لنز و موارد دیگر. اما همه عینک‌های با لنز شفاف یکسان نیستند. عینک‌های معمولی که برای تصحیح دید استفاده می‌شوند، اغلب به عینک‌های ایمنی تبدیل نمی‌شوند به عبارت دیگر، تفاوت ‌های اساسی در استانداردها و قابلیت‌ها وجود دارد. به ظاهر می‌توانند مشابه باشند، اما عملکرد و کاربردهای آن‌ها ممکن است متفاوت باشد.

خرید عینک از آرمانی ویژن

خرید عینک در وبسایت آرمانی ویژن بسیار آسان است. با مرور دسته‌بندی عینک و استفاده از فیلترهای موجود برای محدود کردن انتخاب‌ها بر اساس شکل فریم، برند، رنگ و سایر متغیرها شروع کنید.

۱. در مورد سبک قاب تصمیم بگیرید

انتخاب قاب مناسب عینک
راهنمای خرید عینک از طریق وب سایت به این صورت است که ابتدا در مورد سبک قاب تصمیم بگیرید. هزاران ترکیب از شکل ها و رنگ های قاب وجود دارد. حتی اگر شکل و رنگ خاصی می‌خواهید (مانند عینک سیاه و سفید)، باز هم انتخاب‌های زیادی بین برندها و حتی چندین انتخاب در مجموعه یک برند خواهید داشت.

به جزئیات هر قاب و مواد استفاده شده در ساخت آن ها توجه کنید. برخی از شیشه، برخی دیگر از استات (نوعی پلاستیک عملکردی) و برخی ترکیبی از هر دو هستند. همچنین به ویژگی های طراحی اضافی که ممکن است ترجیح دهید توجه کنید. این ویژگی می تواند شامل مواردی مانند طراحی یا حتی ظاهر برجسته یا ظریف لوگوی یک برند باشد.

۲. یک شکل و رنگ را انتخاب کنید

انتخاب رنگ و شکل مناسب در هنگام خرید عینک
آیا می‌دانستید که برخی از شکل‌های فریم در صورت‌های خاص بهتر به نظر می‌رسند؟ دومین مورد در راهنمای خرید عینک انتخاب رنگ و شکل فریم است. هر یک از ما چهره ای داریم که در دسته بندی خاصی قرار می گیرد، مانند گرد، مربع، لوزی یا قلب. راهنمای انتخاب فریم عینک بر اساس فرم صورت ما می‌تواند به شما کمک کند تا سیلوئت‌های قاب را که شکل طبیعی صورت نشان می دهد انتخاب کنید. هنگام خرید فریم های جدید، در نظر داشته باشید که برخی برای یک چهره مردانه ایده آل هستند، برخی برای یک چهره زنانه بهتر هستند و برخی دیگر برای هر دو عالی به نظر می رسند. همچنین در این مرحله با آگاهی و خرید از میان ترندهای ۲۰۲۴ عینک های آفتابی و طبی، می توانید یک قدم از بقیه جلوتر و همگام با مد و فشن سال باشید.

۳. اندازه فریم خود را انتخاب کنید

سومین نکته در راهنمای خرید عینک در نظر گرفتن اندازه فریم است. فریمی که انتخاب می کنید ممکن است در چندین اندازه فریم ارائه شود. اگر به دنبال یک اندازه فریم عینک هستید که نسبتاً کمتر معمول است، ممکن است بخواهید آن اندازه خاص را در معیارهای جستجوی خود در نظر بگیرید. به این معنا که در جستجوی عینک جدید، اندازه خاص فریم مورد نظرتان را به عنوان یکی از فاکتورهای انتخابی در نظر بگیرید. این به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های خود را کاهش دهید، زیرا تعدادی از فریم‌ها در اندازه‌های بزرگ تر و کوچک تر موجود هستند.

۴. نوع لنز خود را انتخاب کنید

انتخاب گزینه لنز در راهنمای خرید عینک مرحله بعدی است. آیا به یک عدسی تک کانونی یا پیشرونده نیاز دارید؟ آیا به دنبال یک عینک مطالعه و لنزهای دو کانونی جدید هستید؟

آرمانی ویژن انواع لنزهای زیر را برای عینک ارائه می دهد:

  • Single Vision: اکثر افرادی که عینک می‌زنند به لنزهای تک بینایی نیاز دارند که برای تصحیح نزدیک‌بینی یا دوربینی ساخته شده باشند.
  • Progressive No Line: افرادی که این نوع لنزها را استفاده می‌کنند، می‌توانند به طور طبیعی بین مسافت‌های مختلف دید را تنظیم کنند، بدون اینکه نیاز به تعویض عینک داشته باشند. این لنزها به عنوان یک پیشرفت نسبت به عینک‌های دو کانونی معمولی توصیه می‌شوند، به این دلیل که انتقال دید بین فواصل مختلف را به طور متمرکزتر و با کمترین تناوب فراهم می‌کنند.
  • دو کانونی: یک خط قابل مشاهده وجود دارد، فواصل دید را از هم جدا می کند. این خط معمولاً بر روی لنزها قرار داده می‌شود و به کاربر کمک می‌کند تا بتواند بین نقاط دید نزدیک و دور تفاوت کند.
  • عینک مطالعه: لنزها متن چاپ شده را برای خواندن آسان‌تر، بزرگ‌نمایی می‌کنند.
  • عینک بدون نسخه: که پلانو نیز نامیده می شود، این لنزها محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهند و یک لوازم جانبی مد عالی هستند.

برای آگاهی بیشتر در خصوص انواع لنزها و عدسی های عینک های طبی می توانید مقاله انواع عدسی های طبی را مطالعه کنید.

۵. نسخه خود در نظر داشته باشید

خرید عینک طبی با نسخه

نکته دیگری که در راهنمای خرید عینک طبی به مشتریان خود پیشنهاد می کنیم این است که برای سفارش عینک طبی باید نسخه فعلی داشته باشید. چشم پزشک شما باید نسخه را پس از معاینه چشم ارائه دهد، بنابراین اگر در پایان وقت معاینه به شما داده نشد، حتماً آن را درخواست کنید.

توجه: معاینات یکی از مولفه های مهم مراقبت از چشم هستند، بنابراین هر سال یک معاینه جامع چشم برای حفظ سلامت چشم انجام دهید.

۶. گزینه های مواد لنز، ضخامت، پوشش ها را انتخاب کنید

آشنایی با انواع عدسی های طبی برای خرید عینک
در مرحله بعد راهنمای خرید عینک، شما این فرصت را خواهید داشت که مواد و ضخامت لنز عینک خود را انتخاب کنید. یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

پس از انتخاب ماده و ضخامت لنز، می‌توانید افزونه‌هایی مانند پوشش لنز خاص را در نظر بگیرید. انواع پوشش عبارتند از:

  • محافظت در برابر اشعه فرا بنفش
  • محافظت در برابر خراش
  • محافظت در برابر نور آبی (که معمولاً به عنوان عینک رایانه شناخته می شود، این پوشش می تواند فشار چشم را برای کسانی که به طور مداوم با رایانه کار می کنند کاهش دهد)
  • لنزهای سازگار با نور

۷. هزینه عینک و پرداخت

و آخرین نکته ای که در راهنمای خرید عینک باید در نظر داشته باشید هزینه عینک است. انتخاب عینک برای شما چقدر هزینه دارد؟ این به سبک، برند و ویژگی های عینک شما بستگی دارد. قیمت ها می تواند بین برندهای طراح و غیر طراح بسیار متفاوت باشد. هزینه عینک ها به برند، نوع لنز و هر نوع افزودنی که با سفارش خود انتخاب می کنید بستگی دارد. گرانترین عینک معمولاً دارای پیشرفته ترین مواد از نظر تکنولوژیکی است. عینک‌های ارزان‌تر ممکن است به همان اندازه سبک، محکم و شیک باشند، اما از مواد معمولی‌تر ساخته شده‌اند. اگر قصد خرید از عینک طبی از بهترین برندهای جهان را دارید توصیه می کنیم مقاله بهترین برندهای عدسی طبی جهان را مطالعه فرمایید.

خودتان را در یک برند عینک محدود نکنید. هر سازنده معمولاً انتخاب های سبک مشابهی را در قیمت های مختلف ارائه می دهد و قیمتی که برای خریدن عینک تجویزی پرداخت می‌کنید، از قیمت خرده‌فروشی استاندارد متفاوت است.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
    سبد خرید فروشگاه
    برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...
    فروشگاه
    0 مورد سبد خرید